2p

Hogyan lehetnek ekkora eltérések a közvélemény-kutatások között?
Magyar Péter miatt ekkora a bizonytalanság?
Milyen módszerrel készülnek a felmérések?

Online Klasszis Klub találkozó élőben Hann Endrével!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a Medián ügyvezető igazgatójától!

2024. június 5. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A francia kormány 1,23 milliárd eurót (364 milliárd forint) mozgathat meg, csupán egy szavazás kedvéért.

A francia kormány azt tervezi, hogy a jelenlegi 15 százalékos Renault részesedését 19,73 százalékosra növeli, mindezt azért, hogy a cég április 30-i közgyűlésén beleszólhasson egy általa fontosnak vélt szavazásba - írja az Autonews.

Tavaly ugyanis a francia törvényhozás úgy döntött, hogy azok a részvényesek, akik több mint két éve birtokolják egy adott cég részvényeit, automatikusan kétszeres szavazati jogosultsággal bírhassanak. Csakhogy ezt a társaságok részvényesei az éves közgyűléseken egyedi döntés alapján megváltoztathatják, fenntartva az egy részvény, egy szavazat elvet. Mivel egy ilyen javaslatot a hónap végén tartandó Renault közgyűlésre már benyújtottak, a kormány mindent megtesz, hogy megakadályozzák ennek elfogadását.

A kormánynak egyébként szándékában áll majd eladni a becslések szerint 814 millió és 1,23 milliárd euró közé tehető pakettet a szavazás lezárultával. A hivatalos közlés szerint egyáltalán nem az a céljuk, hogy növeljék részesedésüket a cégben, csupán biztosítani szeretnék befolyásukat a francia autógyárban.

szerk.: bár nem ismerjük a teljes történetet, nagyon úgy tűnik, hogy a francia kormány először jogalkotói eszközökkel, majd amikor a cég részvényesei ezt keresztülhúznák, akkor pénzügyi erejét felhasználva kíván nagy befolyást szerezni a cégben.

A francia államkincstár már kedden vásárolt 9,6 millió Renault részvényt és megbízást adott további 4,4 millió darab megvásárlására. A cég részvényei 85,26 eurón zártak kedden.

Az egy részvény-két szavazat elvet egyébként nem mindenhol tartják jó ötletnek, például sem az USA-ban, sem pedig Nagy-Britanniában nincs ilyen szabályozás.

Kattintásra galéria nyílik!

A Renault nem véletlenül olyan fontos a kormánynak, hiszen az autógyár remek számokat produkált tavaly az európai piacon és minden esélye megvan arra, hogy idén megszerezze a harmadik helyet, letaszítva onnan az Opelt.

Szász Péter
mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!