Az Index pénteken azt írta, az NGM-nek a birtokába került, a következő kormányülésre készített jelentése szerint ezekre a lépésekre azért lenne szükség, hogy a BKV el tudja látni a közszolgáltatási szerződésében foglaltakat. A hosszú távú fenntarthatóság és a gördülékeny üzemeltetés érdekében ezerötszáz darabos buszparkot javasolnak a portál szerint.
Az Ikarus 412-es, 415-ös és 435-ös típusokból 449-et korszerűsíteni lehetne, a 200-as Ikarusokat leselejteznék. E mellett 183 egyéb buszra (Volvo, Mercedes, Van Hool, Ikarus, Agora) számíthat középtávon a BKV, ez összesen 662 darab, amely 838-cal kevesebb az ezerötszáz darabos elvárt flottaszámtól, és 702-vel a jelenlegi buszpark méretétől.
Az Index szerint a jelentésben az áll: a csere ötéves ütemtervet igényel, így évente átlagosan 160 új buszt kellene vásárolni, ennek 50 százaléka magyar gyártású lehetne. Ezzel kapcsolatban a szaktárca a Kravtexet, a Nabit, a Rábát és az Inter Tan-kert nevezte meg.
Az előterjesztés az Index ismertetése szerint nem részletezi, hogy a beszerzéshez szükséges legalább 60-70 milliárd forintot milyen forrásból biztosítanák, illetve figyelmen kívül hagyták, hogy a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) a buszágazat egy részének külső vállalkozásba adását tervezi.
MTI