India Nagy-Britannia és Ausztria után a harmadik ország, ahol a BMW Minit gyárt. A Chennai nevű déli kikötővárosban található gyártóüzem azonban nem csak a kisautót, hanem a BMW X-sorozatát, a 7-es és 1-es típusát is gyártja.
A BMW 2012-ben mutatta be a Mini alaptípusát a dél-ázsiai országban, és még abban az évben eladott 302-t belőle az ország 5 üzletében 43 559 dolláros átlagáron (típustól és felszereltségtől függően). Ugyanakkor az indiai gyárban a Mini Countryman változatát szerelik össze dízeles és benzines kivitelben.
Magas az adó
India Kína után a legnépszerűbb fejlődő piac, ahová az autógyártók be szeretnének törni, sőt, a növekvő kereslet miatt üzemet is építenek az ázsiai országban. Az indiai autóipar a világon a hatodik legnagyobb, és a 2011-es adatok szerint Ázsia negyedik legnagyobb autóexportőre. Az elemzők szerint az indiai könnyű-kisautó szegmens meg fog duplázodni 2015-16-ra
A megközelítőleg 1,3 milliárd lakosú országnak összesen 40 millió autója volt az utakon 2010-ben, amiből 3,7 milliót gyártottak az országban.
Indiában azonban az importált autók után kivetett 75 százalékos adót 100 százalékra emelték, míg a különböző alkatrészek után 30 százalékot kell fizetni. Ezzel szemben a helyben összeállított importált és helyben gyártott alkatrészekből készülő járművek adókötelezettsége mindössze 10 százalék.
Tehát az autóipari vállalatoknak jobban megéri helyi összeszerelő üzemeket létesíteni. A Daimler, az Audi, a Jaguar és a Land Rover is már saját gyártósorral rendelkezik Indiában.
mfor.hu