A rejtélyes, semmiféle "márkát" nem képviselő Simon Zsolt az IH egyik legszínvonalasabb előadásán beszélt arról, hogyan kell(ene) az on-line reklámszakmának alkalmazkodnia az elmúlt év során alaposan megváltozott helyzethez.
Úgy tűnik, hogy az emlegetett reklámszakma az agresszív on-line reklámozási módszereket választja. Ez derülhetett volna ki az egyik következő panel-beszélgetésen. Sajnos itt is mindenki sorban, "demokratikusan" válaszolhatott a kérdésekre. Akár volt mondanivalója, akár nem. "Természetesen" vita itt sem alakult ki. Furcsa volt, hogy sem itt, sem pedig a többi meglátogatott előadáson, senki sem tett fel kérdéseket a közönség soraiból. Hogy ez nem a vélemények hiánya miatt volt, azt jól mutatta, hogy a színpad mellett elhelyezett "SMS falon" (kivetítőn) időről időre igen vitriolos hozzászólások jelentek meg.
A beszélgetések "pártatlansága" érdekében szinte valamennyi témában túl sok meghívott nyilvánított véleményt. A túl sok résztvevő és a felkészületlen, vagy rutintalan moderátorok miatt a beszélgetések többnyire felszínesek maradtak. Az egyenlősdi egyébként is nehéz ügy, hiszen az Internet Hungary egészére erősen rányomja bélyegét a szponzorok átható jelenléte.
Ha már szponzoroknál tartunk: A konferencia résztvevői pénzükért idén is kaptak egy szép kis "ajándékcsomagot" A több kilónyi cégismertető mellett a tavalyi csomagban szerepelt egy üveg speciálisan a konferencia alkalmából címkézett, névre szóló vörösbor. Idén kaptunk egy zacskó extrudált kukoricapelyhet. (Akciós termék.) Ennyit romlott az internet helyzete?
Internet guruk a teniszcsarnokban
Nincs annál kínosabb dolog, mint mikor az ember vendégeket hív, de azok nem jönnek el. Ilyenkor - mentve a menthetőt - nincs mit tenni, a vendéglátóknak kell elpusztítani valamennyi enni és innivalót. Valami ilyesmi történt idén (is) az Internet Hungary konferencián.