A válság kommunikációjára kijelölt szóvivőkre nehezedő terhelés jelentősen csökkenthető az internet segítségével. Az érdeklődő újságíróknak a cég honlapján keresztül, folyamatosan juttathatók el információk, de természetesen az e célra összeállított tematikus archívumban elhelyezésre kerülhet az összes korábbi anyag és a hozzájuk tartozó háttéranyagok is. Az újságírók munkáját teszi egyszerűbbé, ha a honlapon könnyen elérhető helyen megtalálják az adott ügyben illetékes vezetők elérhetőségét is. Az ismétlődő kérdésekre adott nyilvános válaszokkal (FAQ) is felesleges terhétől menthetők meg a vezetők, szóvivők. A sajtó és más érdeklődők kiszolgálására számtalan további lehetőség is kínálkozik. Manapság gyakran publikálásra alkalmas minőségű képek, audió, vagy videó interjúk segítik, hogy az autentikus információk minél hatékonyabban juthassanak el a célközönséghez.
Arra, hogy mindez nem puszta elmélet, jó példa az elmúlt hónapok talán legnagyobb gazdasági botrányát kavaró Enron honlapja. A hatékony működés érdekében a végletekig leegyszerűsített honlapon a csődeljárástól a kezdve a volt dolgozókat érintő kérdésekig szinte mindenről találhatók információk. Hasonlóan fontosnak tartja a vállalatot érintő legfrissebb információk közreadását az Enron botrányban következtében megroggyant könyvvizsgáló-óriás, az Arthur Andersen is.
Idehaza kevésbé tűnik mindennapos hazai gyakorlatnak az internetes válságkezelés. Néhány nappal ezelőtt komoly sajtóvisszhangot kapott, amikor pert vesztett a Postabank a kisbefektetők néhány képviselőjével szemben. A bank honlapján hiába kerestük erre vonatkozó információkat. A hallgatást választja a sajtóban folyamatosan szereplő Defend Security Kft. is. Nem tartotta fontosnak az UPC Kft. sem, hogy az interneten közzétett információkkal nyugtassa meg az utóbbi hónapokban több alkalommal is felbolydult közvéleményt. (Ez annál is indokoltabb lett volna, mert az UPC "anyacég" körüli válságról is rendszeresen cikkeznek a külföldi lapok.) Kis lépést tett viszont az on-line válságkezelés fel a Vivendi Hungary Kft., amikor legalább frissiben reagált a V-fon név körül kialakult "védjegyháború" legújabb fejleményeiről. Háttérről, sajtókapcsolatokról és hasonlókról persze szó sincs, de legalább nem hallgatással reagálnak az eseményekre.
A Dotkom szakértői úgy gondolják, hogy az internetes válságkezelésben hatékony alkalmazásának legfőbb akadálya, hogy a legtöbb vállalatnál még nem dolgoznak kellő internetes ismeretekkel rendelkező PR szakemberek. Változásokat leginkább az internet további térnyerésétől és a szakemberek továbbképzésétől és a szakemberek új ("sulinet") generációjának megjelenésétől várható.
Internetes válságkommunikáció
Akármilyen rosszul hangzik, ki kell mondani, hogy a kisebb-nagyobb válságok gyakorlatilag elkerülhetetlenek. A legtöbb, amit tehetünk, hogy felkészülünk arra, mi a teendő akkor, ha beüt a menykő.