A legnagyobb brit közlekedési szakszervezet, az RMT legutóbb éppen újév éjszakájára hirdetett sztrájkot, bár az viszonylag csekély mértékben érintette az olyankor hagyományosan a londoni belvárosba özönlő százezrek közlekedését.

Az RMT azért döntött a sztrájkokról, mert a londoni metrót üzemeltető London Underground olyan munkaátszervezéseket rendelt el, amelyek az érdekképviselet szerint burkolt elbocsátásokkal járnak és veszélyeztetik a biztonságot.
Az LU ugyanakkor azzal érvel, hogy csak a szakszervezettel tavaly nyélbe ütött, a 35 órás munkahét és az 52 nap fizetett szabadság bevezetéséről intézkedő egyezségnek szerez érvényt az átszervezésekkel.
Ez utóbbiaknak az RMT által leginkább kifogásolt eleme, hogy számos állomáson bezárják a jegypénztárakat, és a személyzetet peronszolgálatra helyezik át. Az érdekképviselet szerint ez a tervezett elbocsátási hullám első lépése, amit azonban a London Underground rendre és határozottan cáfol.
Az átszervezés a tervek szerint február 5-én kezdődne, és az LU egyelőre elveti azt a szakszervezeti követelést, hogy ezt a további egyeztetések érdekében halasszák el. A vállalatvezetés azzal érvel, hogy mivel terjed az előrefizetett elektronikus jegyek használata, a jegypénztárak forgalma folyamatosan hanyatlik; vannak olyan állomások, amelyek pénztárai óránként átlagosan egy menetjegyet adnak el.
A 400 kilométeres londoni metróhálózat 275 állomásán mintegy hatezren dolgoznak; a hétfő estig tartó sztrájkban az RMT várakozásai szerint négyezren vesznek részt. A londoni metrót évente egymilliárd utas használja.
Kapcsolódó anyagok:
New York után London is lebénulhat