2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Az Állami Privatizációs és Vagyonkezelő (ÁPV) Zrt. igazgatóságának augusztus eleji döntését követően, körülbelül két hét múlva megjelenik a Malév újabb privatizációs pályázata. Ez annál inkább valószínű, mert a végéhez közelednek a szakszervezetekkel folytatott egyeztetések, s folyamatban van a cég vagyonértékelése is – írja a Napi Gazdaság.

Négy évre szóló megállapodást írt alá a légiforgalmi irányítók jövedelmi helyzetének alakulásáról a HungaroControl vezetése és a Control szakszervezet. A megegyezés értelmében 2006-ra a béremelés az OÉT ajánlásának megfelelő 4,7 százalék. A bérezési rendszer emelkedésére a jövőben is az OÉT-ajánlások lesznek az irányadók. A megállapodásban a Control szakszervezet vállalta, hogy a megállapodás időtartama alatt bér jellegű juttatásokkal összefüggő sztrájkot nem kezdeményez.

A cég privatizációja kapcsán nincs koncepcionális változás a korábbiakhoz képest. A 2004-es kormányhatározat elvárja a pályázóktól a megfelelő vételár mellett a Malév tőkéjének megemelését, valamint hiteleinek átvállalását és például a nemzeti légitársasági jelleg megtartását. Az ilyen nagyságrendű tranzakciókat, illetve azt a körülményt figyelembe véve, hogy a légitársaságot már többször megpróbálta értékesíteni az állam, a megfigyelők a mostani ügylet lebonyolítását 3-4 hónapra teszik - áll a Napi Gazdaságban.

Az ÁPV csaknem egy éve eladásról szóló döntés nélkül zárta le a Malév privatizációját, amelyen akkor két befutó volt: a krasznojarszki központú KrasAir és a magyar befektetők tulajdonában lévő AirBridge Rt., valamint a magyar tulajdonban lévő Aviation Solution Befektetési Konzorcium Kft. Az utolsó fordulóba jutó AirBridge egymilliárdos vételárat és a Malév teljes hitelállományának átvállalását ajánlotta, vagyis a teljes tranzakciós költség 41 milliárd forintot tett volna ki akkori áron.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!