A tiltakozók szerint a bevételkiesés kompenzálására egyelőre semmilyen állami garanciát nem kaptak, és úgy vélik, hogy a köztársasági elnök a reklámok átszervezésével és koncentrációjával valójában a két nagy kereskedelmi tévécsatorna, a TF1 és az M6 "megmentését" célozta meg. Ezen médiumok tulajdonosai Nicolas Sarkozy személyes barátai.
A közszolgálati rádió három csatornája, a France Info hírrádió, a France Culture kulturális adó és a külföldre sugárzó RFI a reggeli hírműsorok helyett zenét sugározott, de a leghallgatottabb France Inter rádióban és a France 2 közszolgálati televízión a megszokott információs műsorok mentek.
A közszolgálati média munkatársai délután tiltakozó felvonulást tartanak Párizs utcáin "a hírszolgáltatás pluralizmusa garantálásának és a közszolgálat védelmének érdekében".
A szakszervezetek azt remélik, hogy a megmozdulás a február 13-i tiltakozó napnál is jelentősebb lesz. Akkor a francia közszolgálati televíziókat és rádiókat egykoron magába tömörítő ORTF 1974-es megszüntetése óta először került sor egységes médiasztrájkra Franciaországban.
Sarkozy január 8-án egy sajtótájékoztatón meglepetésszerűen jelentette be, hogy a kormány még idén megszünteti a reklámokat a közszolgálati televíziózásban és rádiózásban. Ez 840 millió eurós bevételkiesést jelentene a köztelevíziónak és 40 millió eurós hiányt a közrádiónak. A France Télévisions bevételeinek 30 százalékát, a Radio France-nak pedig 8 százalékát biztosítják a reklámok.
Az elnök egy politikusokból és szakértőkből álló bizottságot bízott meg avval, hogy dolgozza ki a reklámmentes közszolgálati média jövőjéről és annak finanszírozásáról javaslatait. A bizottság, melynek elnöke a kormányzó jobbközép Népi Mozgalom Uniójának (UMP) nemzetgyűlési frakcióvezetője, Jean-Francois Copé szerdán tartja utolsó ülését és június 25-én nyújtja át jelentését Nicolas Sarkozynek.