2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A francia közszolgálati média (Radio France, France Télévisions, TV5, RFI) valamennyi csatornájának, valamint a Országos Audiovizuális Intézetnek (INA) a munkatársai sztrájkot hirdettek szerdán, így tiltakozva a Nicolas Sarkozy államfő által meghirdetett audiovizuális reform ellen, melynek részeként ősztől fokozatosan megszűnnének a reklámok a közmédiában.

A tiltakozók szerint a bevételkiesés kompenzálására egyelőre semmilyen állami garanciát nem kaptak, és úgy vélik, hogy a köztársasági elnök a reklámok átszervezésével és koncentrációjával valójában a két nagy kereskedelmi tévécsatorna, a TF1 és az M6 "megmentését" célozta meg. Ezen médiumok tulajdonosai Nicolas Sarkozy személyes barátai.

A közszolgálati rádió három csatornája, a France Info hírrádió, a France Culture kulturális adó és a külföldre sugárzó RFI a reggeli hírműsorok helyett zenét sugározott, de a leghallgatottabb France Inter rádióban és a France 2 közszolgálati televízión a megszokott információs műsorok mentek.

A közszolgálati média munkatársai délután tiltakozó felvonulást tartanak Párizs utcáin "a hírszolgáltatás pluralizmusa garantálásának és a közszolgálat védelmének érdekében".

A szakszervezetek azt remélik, hogy a megmozdulás a február 13-i tiltakozó napnál is jelentősebb lesz. Akkor a francia közszolgálati televíziókat és rádiókat egykoron magába tömörítő ORTF 1974-es megszüntetése óta először került sor egységes médiasztrájkra Franciaországban.

Sarkozy január 8-án egy sajtótájékoztatón meglepetésszerűen jelentette be, hogy a kormány még idén megszünteti a reklámokat a közszolgálati televíziózásban és rádiózásban. Ez 840 millió eurós bevételkiesést jelentene a köztelevíziónak és 40 millió eurós hiányt a közrádiónak. A France Télévisions bevételeinek 30 százalékát, a Radio France-nak pedig 8 százalékát biztosítják a reklámok.

Az elnök egy politikusokból és szakértőkből álló bizottságot bízott meg avval, hogy dolgozza ki a reklámmentes közszolgálati média jövőjéről és annak finanszírozásáról javaslatait. A bizottság, melynek elnöke a kormányzó jobbközép Népi Mozgalom Uniójának (UMP) nemzetgyűlési frakcióvezetője, Jean-Francois Copé szerdán tartja utolsó ülését és június 25-én nyújtja át jelentését Nicolas Sarkozynek.

MTI/Menedzsment Fórum 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!