2p

A kék tablettaként is ismertté vált potencianövelő szer hirdetése ismét problémákat okozott, így a gyártó Pfizer a reklámok visszavonására kényszerült.

A társaság ennek ellenére nem mond le üzeneteinek közvetítéséről, és egy márkajelzés nélküli reklámkampányba kezdett, amely arra hívja fel a figyelmet, hogy a problémákkal küzdő férfiak forduljanak orvoshoz, mivel mára ezeken a problémákon egyre könnyebben lehet segíteni.

A termék új amerikai hirdetése a Just ask today (Még ma érdeklődj) szlogennel fut, és a tévészpotban egy ismert tengerentúli szakorvos a 90 ezer férőhelyes, ám teljesen üres Los Angeles Coliseum közepén áll. A reklámban szereplő Dr. Drew Pinsky a kihalt nézőtér kapcsán azt hangsúlyozza, hogy nem a rejtőzködés a megoldás, hiszen az ilyen problémával küzdők tucatnyi stadiont töltenének meg.

A márkajelzés nélküli reklámok a szakértők szerint a piac fejlődéséhez mindenképp hozzájárulnak, ám ez nem feltétlen a Pfizernek hoz hasznot. A konkurens termékek térhódításának köszönhetően a közismert gyógyszer jelentősen veszített piaci részesedéséből, igaz, még így is magabiztosan áll a potencianövelők rangsorának élén. A kék tabletta a 2003-es 90 százalékos szinthez képest ma csupán az ilyen jellegű termékek 62 százalékát tudja magáénak, miközben az Eli Lilly hasonló gyógyszere 23, míg a GSK-é 11 százalékos részesedéssel bír.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!