4p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Az online marketingben egyre fontosabbá válhat az a kérdés, hol él vagy tartózkodik az internetező. Bár a geotargeting módszert hazánkban még viszonylag ritkán használják, külföldön egyre népszerűbb földrajzi alapon eljuttatni a hirdetést a felhasználókhoz, derül ki az mfor.hu körképéből.

Tömbre szóló hirdetés... (Mfor-montázs)

Az online geotargeting egyik nagy előnye, hogy olcsóbb a hagyományos reklámeszközök (például a szórólap) használatánál, hiszen utóbbi esetben a gyártási költségeken kívül a szórólapot teríteni is kell, ami szintén nem kis kiadás. Ráadásul utóbbinál a hirdető nem tudja, ki a potenciális érdeklődő. Ehhez hasonlóan egy prospektus, tévéreklám vagy cikk hatását is viszonylag drága lemérni.

Reklám IP-cím alapján

Más a helyzet az online módszereknél, ahol a hatékony utóértékelés pont ezt a célt szolgálja, azaz kattintásokból és a website látogatói útvonalakból leszűrhető az érdeklődés - véli Damjanovich Nebojsa kommunikációs tanácsadó. Az ilyen típusú célzott reklámnak az alapja az IP-cím: a szerver a látogató számítógép- és internet-eléréséből "kiolvassa" az adatokat (lekérdezi az IP-címet az összes létező IP-címet tartalmazó adatbázisból), és ennek alapján a megfelelő hirdetést (vagy más tartalmat, például friss híreket) - mutatja meg az olvasónak. (Külföldön gyakran postai irányítószám alapján végzik a targetálást, azonban ez a módszer sem száz százalékban megbízható, mivel a kliensek nem mindig adnak meg pontos vagy valódi adatokat.)

Miközben a geotargeting elvileg a kisebb cégek számára is hatékony megoldást nyújthatna, azt egyelőre a nagyobb társaságok alkalmazzák. A több országban is jelen lévő vállalatoknak ugyanis különösen fontos az ilyen típusú hirdetések növekedése. A reklámok befogadása országonként más és más, a nyelvi különbségeken túl a kulturális fogékonyság miatt is. Szakemberek szerint szükség lehet az úgynevezett mikromarketinges módszerre is, amikor postai irányítószám alapján targetálnak. Ezt különösen a B2B hirdetők, elsősorban az ingatlanbefektetők és a franchise rendszerben működő cégek igényelhetik.

Kihasználatlan lehetőségek

Damjanovich Nebojsa szerint a geotargeting módszer minden AdWords (Google kulcsszó alapú reklámeszköz) hirdetőnek ismerős. Egy-két hazai ad szerver szolgáltató kínál ilyen célzási lehetőséget "hagyományosnak" tekinthető banner/box és más "kép alapú" reklámformátumnál.

A szakember szerint a hazai ügynökségek nem használják ki a geotargetingben rejlő lehetőségeket. Nincs más fontos tényező a hazai online médiatervezésben - ahol a geotargeting előfordulhat elsősorban -, mint a mennyiségi kedvezmény és az online kreatív, tette hozzá.

Mindezt megerősítette Fehérvári Fülöp, az ActiveAgent ügyvezető igazgatója is, akinek cége hazánkban elsőként vezette be a regionális online kampányok hatékony futtatására alkalmas reklámszerver technológiát. Szerinte ügyfeleik a geotargeting alapon tervezett kampányok helyett inkább az általános típust preferálják, pedig előbbi módszer nagymértékben növelné a pontosságot. Úgy véli, hazánkban inkább az időalapú és a cross media kampányok jellemzőek.

Nem csak az online reklámnál

Ezzel szemben külföldön egyre többen élnek ezzel a módszerrel. Öt év múlva már lesznek olyan cégek a világon, amelyek komplex targetálási lehetőségeket használnak, ugyanakkor néhány vállalat megmarad majd az alapoknál, véli Damjanovich Nebojsa.

A geo-targeting egyébként nem csak az online reklámnál használható (keresőkben és az ad szerver segítségével), hanem a cég honlapján is, például az anyanyelv és helyi pénznem automatikus megjelentetésénél. Ráadásul ezzel a módszerrel átirányíthatók a belépő oldalak (landing) a megfelelő térségre, illetve ide tartoznak az automatizált beállítások az online fórumoknál is.

Kovács Zita Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!