A bannerek már unalmasak
Ferrazzi (egykor a Starwood Hotels & Resorts Worldwide Inc. marketing főnöke is volt) szerint a YaYa létrejöttében jelentős szerepe volt annak, hogy többször fejezte ki abbéli csalódottságát, milyen csekély módon tudnak egymásra hatni az online hirdetések és a vásárlók. "Nincs semmi különleges interaktivitás egy banner hirdetésben"- mondja.
A YaYA Web oldalakat és elektronikus leveleket is használ "reklámjátékai" terjesztésére, így téve lehetővé, hogy néhányukat 5 millió ember is megismerje. A YaYa egyik legnépszerűbb kampánya a Fordnak készített, ez a Ford Escape-et támogató játék volt. "Az Escape Hold Rally" nevű játékban a reklámozott autók versenyeznek a Holdon. Azok a felhasználók, akik végigcsinálták a játékot automatikusan nyertek valamilyen ajándékot, a legszerencsésebb magát a járművet. A YaYa szerint a játékot a résztvevők több, mint fele e-mailen barátjának is továbbküldte.
Vajon, akik játszottak vele utána azonnal rohantak, hogy megnézzék a vállalat egyik új modelljét? Mert szakértők szerint a tény, hogy egy vásárló játszik az egyik márka játékával, nem feltétlenül jelenti azt, hogy hajlamosabb abból a márkából vásárolni. "Egyetlen brand perspektívájában sem láttam semmilyen kutatást arról, hogy az emberek miként éreznek a márka iránt" - mondta Nail. A reklámozók is elismerik, hogy valóban keveset tudnak tenni annak érdekében, hogy felmérjék a játékoknak a vásárlókra gyakorolt hatását.
"Nem találtam kielégítő módszert ennek mérésére" - mondja a Burger Kinges Cindy Syracuse. "De ha az emberek szeretik a promócióinkat, akkor valószínűbb, hogy megnézik a Web oldalunkat, így közvetlen kölcsönhatást látok az Internet és az éttermeink forgalma között." A reklámozók mindamellett lépést akarnak tartani a trenddel, fejlesztve a játékok technológiáját. "Ha lépést tartunk az állandóan fejlődő technológiával, versenyben tudunk maradni az interneten kívüli (offline) játékokkal is" mondta a Kellogg's szóvivője, amelynek oldalán 1995 óta vannak interaktív játékok.
A legújabb technológia egyik példája a Honda új online játéka, amely az első olyan YaYa termék, ahol egyszerre többen játszhatnak, sőt tartalmaz egy saját chatet is, így az ellenfelek játék közben gúnyolódhatnak egymással.
Játékos brand építés
Miért hoz létre egy olyan autógyártó óriás, mint a Honda Motor Co, az "X Generációt" célba vevő interaktív videojátékot? A válasz: brand image.