A vállalati ügyfélkör mindig is jelentős részét adta a Skype használók családjának és jelenleg több mint harminc százalékát teszi ki a 171 milliós globális közösségnek. A Skype 250 vállalat körében végzett legutóbbi felmérése azt mutatja, hogy 95 százalékuk költségmegtakarítást ért el, nyolcvan százalékuk szerint pedig a Skype használata javította alkalmazottaik hatékonyságát - tudatta az OTS.
Az egyik vezető nemzetközi építészeti iroda, a Lewis & Hickey, amely nemrégiben vezette be a Skype rendszerét londoni és prágai irodáiba, arról számolt be, hogy az első Skype hívás lebonyolítása óta 7,6 százalékkal sikerült visszafognia telefonköltségeit és ezt a közeli jövőben ötven százalékra kívánja növelni.
A felmérés szerint a vállalatok 62 százaléka úgy ítéli, hogy a Skype használatával javult az ügyfeleivel folytatott kommunikáció és 75 százalékuk szerint pedig szorosabb együttműködés alakult ki munkatársai között a Skype egyszerű használhatóságának köszönhetően.
Benoit Mareschal, a Lewis & Hickey üzletfejlesztési igazgatója ezzel teljes mértékben egyetért: "a Skype bevezetése óta hatalmas mértékben javult az egymással folytatott kommunikáció minősége. Eddig elektronikus levelekre hagyatkoztunk, de - hála a Skype-nek -, most már azonnali választ is kaphatunk feltett kérdéseinkre az iroda többi dolgozójának zavarása nélkül. Lehet látni, mikor ki van a gépénél, fel lehet tenni neki a kérdést, majd lehet folytatni a munkát ott, ahol abbahagytuk."
Könnyebb telepíteni
A Skype egyszerűsítette a Skype telepítési eljárását is a vállalati felhasználók számára. A Skype most már egyszerűen telepíthető egyszerre több számítógépre is a Windows Installer (MSI) alkalmazással, ami több lehetőséget ad az IT-adminisztrátoroknak a vállalati hálózaton futó Skype kommunikáció menedzselésére.
A Skype folytatja partneri együttműködéseit is. Ennek keretében számos munkahatékonyság javító funkciót és eszközt fejlesztett ki Extrák néven: ezek közé tartozik egyebek között a Convenos webes konferencia szolgáltatás, valamint a felhasználók számára egymás számítógépes felületeibe betekintést nyújtó Unyte szolgáltatás is.
A Skype a világ leggyorsabb ütemben növekvő internetes kommunikációs programcsomagját kínálja, lehetővé téve a Skype alkalmazások felhasználóinak ingyenes és időben korlátlan telefon és videotelefon beszélgetések lebonyolítását. A Skype szoftverek a világ 27 nyelvén elérhetőek és a világ szinte összes országában használatban vannak. A Skype prémium szolgáltatásaival tesz szert bevételre, például vezetékes és mobil telefonszámok felé kezdeményezett és onnan fogadott hívásokkal, valamint voicemail és hívástovábbítási funkciókkal.