A júliusban induló Malév Express leányvállalattal kapcsolatban megerősítette, hogy a vadonatúj gépeket a Malév vásárolja. - Ennek 30 százalékát a légitársaság önerőből fizeti, míg a fennmaradó részt hitelből törleszti - mondta Váradi József, hozzátéve, hogy mindehhez a tulajdonos, ÁPV Rt. egymilliárd forintos tulajdonosi kölcsönt nyújtott. A szükséges önerő kisebb részét adja a tulajdonosi kölcsön, míg a 30 százalék nagyobb részét a Malévnek kell előteremtenie. Ehhez a légitársaság eszközöket értékesít. Váradi József példaként hajtóműveket említett, amelyet a légitársaság elad és visszalízingel.
Váradi József elmondta, hogy a Malév Express létrehozásával a légitársaság regionális jelenlétét kívánja erősíteni. A kezdetben a Malév 100 százalékos tulajdonában lévő leányvállalat karcsú szervezet lesz, várhatóan mindössze 60 fővel kezdi meg tevékenységét. A vezérigazgató azzal számol, hogy már az első évben 70 százalék feletti férőhely-kihasználtsággal közlekednek a gépek, ám Váradi József hozzátette, hogy a nyereség várhatóan az anyacégnél jelentkezik. A Malév Express ugyanis csak szolgáltatást nyújt a Malévnak.
A regionális terjeszkedéshez és ahhoz, hogy Ferihegy elosztó központ lehessen, jelentősen fejleszteni kell a repülőtér infrastruktúráját - hívta fel a figyelmet a vezérigazgató. A ma még kritikusnak mondható infrastrukturális korlátokon egy újabb terminál megépítése segíthetne.
A vezérigazgató kiemelte, hogy a ferihegyi terminálok üzemeltetését végző Budapest Airport és a Malév stratégiai munkabizottságot hozott létre egy hosszú távú szerződés kidolgozása érdekében. A Malév vezérigazgatója megerősítette, hogy a légitársaság stratégiájának egyik fő célja, hogy a vállalat képes legyen önmagát fenntartani. Hozzátette azonban, hogy az államnak előbb-utóbb rendeznie kell a vállalat tőkestruktúráját, mivel az európai versenytársakhoz képest a Malév tőkeellátottsága alacsony.
Jelentősen csökkenhet a Malév vesztesége
A Malév Rt. vezérigazgatója reális esélyt lát arra, hogy a légitársaság vesztesége a tavalyi 7,5 milliárd forintról az idén 2 és 3 milliárd forint közé csökkenjen.