2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Malév Rt. vezérigazgatója reális esélyt lát arra, hogy a légitársaság vesztesége a tavalyi 7,5 milliárd forintról az idén 2 és 3 milliárd forint közé csökkenjen.

A júliusban induló Malév Express leányvállalattal kapcsolatban megerősítette, hogy a vadonatúj gépeket a Malév vásárolja. - Ennek 30 százalékát a légitársaság önerőből fizeti, míg a fennmaradó részt hitelből törleszti - mondta Váradi József, hozzátéve, hogy mindehhez a tulajdonos, ÁPV Rt. egymilliárd forintos tulajdonosi kölcsönt nyújtott. A szükséges önerő kisebb részét adja a tulajdonosi kölcsön, míg a 30 százalék nagyobb részét a Malévnek kell előteremtenie. Ehhez a légitársaság eszközöket értékesít. Váradi József példaként hajtóműveket említett, amelyet a légitársaság elad és visszalízingel.

Váradi József elmondta, hogy a Malév Express létrehozásával a légitársaság regionális jelenlétét kívánja erősíteni. A kezdetben a Malév 100 százalékos tulajdonában lévő leányvállalat karcsú szervezet lesz, várhatóan mindössze 60 fővel kezdi meg tevékenységét. A vezérigazgató azzal számol, hogy már az első évben 70 százalék feletti férőhely-kihasználtsággal közlekednek a gépek, ám Váradi József hozzátette, hogy a nyereség várhatóan az anyacégnél jelentkezik. A Malév Express ugyanis csak szolgáltatást nyújt a Malévnak.

A regionális terjeszkedéshez és ahhoz, hogy Ferihegy elosztó központ lehessen, jelentősen fejleszteni kell a repülőtér infrastruktúráját - hívta fel a figyelmet a vezérigazgató. A ma még kritikusnak mondható infrastrukturális korlátokon egy újabb terminál megépítése segíthetne.

A vezérigazgató kiemelte, hogy a ferihegyi terminálok üzemeltetését végző Budapest Airport és a Malév stratégiai munkabizottságot hozott létre egy hosszú távú szerződés kidolgozása érdekében. A Malév vezérigazgatója megerősítette, hogy a légitársaság stratégiájának egyik fő célja, hogy a vállalat képes legyen önmagát fenntartani. Hozzátette azonban, hogy az államnak előbb-utóbb rendeznie kell a vállalat tőkestruktúráját, mivel az európai versenytársakhoz képest a Malév tőkeellátottsága alacsony.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!