3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Sok változással, de sikeresen zárták a 2009-es évet a helyi rádiók - közölte a Helyi Rádiók Országos Egyesületének sajtóreferense hétfőn az MTI-vel.

Pintér Dániel Róbert közleménye szerint a helyi adók a számtalan nehezítő tényező ellenére nyertesként kerültek ki a hallgatókért és a hirdetőkért folytatott harcból. Utalt arra: a gazdasági válság miatt többen a kis adók végét jósolták, a helyi rádiós szakemberek azonban időben tudtak lépni és ezzel elkerülték a bajt. Újabb hirdetési felületeket és ezzel új piacokat nyitottak. Egyre nagyobb számban értékesítettek úgynevezett non-spot reklámot és vették igénybe a promóciós reklámfelületeket.

Mint hozzátette, a helyi adók időben reagáltak a változásokra, csökkentették áraikat, így bár olcsóbban, de több reklámot tudtak értékesíteni. Ezzel együtt nem csökkentek bevételeik, ezért meg tudták őrizni stabilitásukat.

A közleményben idézték a Helikon Rádió Kft. ügyvezető igazgatója, Dóberné Bognár Krisztina szavait, aki kiemelte: a fizetési morál minden eddigi statisztikát alulmúlt. A hirdetők egyre nagyobb számban választották a 15 vagy 30 napos fizetési határidőt. Sikernek értékelte azonban, hogy a munkatársak fizetését nem kellett csökkenteni.

Szvitek György Csaba, a Lakihegy Rádió ősszel leköszönt ügyvezetője szerint az újsághirdetésekhez hasonlóan működőképes lett a pre pay, vagyis a megrendelést a szerződéskötéskor készpénzben, előre fizető megoldás. Ezzel időben hozzá tudtak jutni bevételeikhez és a reklámok elkészítésével járó kiadásoktól is megkímélték magukat.

Miközben összességében mintegy 10-15 százalékos árcsökkenést könyvelhettek el a rádiós reklámoknál, emelkedett a rádiók weboldalain hirdetők száma és nőtt a hallgatók tábora is. Ennek kapcsán megjegyezték: a nyíregyházi Sunshine Rádióhoz a karácsonyi gyűjtésre olyan sok adomány érkezett, hogy külön raktárat kellett bérelni, ezért ügyvezető igazgatójuk, Balogh Béla sikeresnek értékelte az elmúlt évet.

Radetzky András, a Helyi Rádiók Országos Egyesületének elnöke az egyik legnagyobb eredménynek a helyi rádiós szakma minden eddiginél erősebb piaci jelenlétét és a szeptemberben elkészült iparági kutatást nevezte. Mint írták, az Ipsos Zrt. által készített felmérésből kitűnik, hogy a helyi rádiók nemcsak kiválóak a közösségformálásban, hanem hatékony reklámfelületek is. A szeptemberben készített felmérés szerint az emberek 59 százaléka gyakran vagy nagyon gyakran tájékozódik környezetének történéseiről a helyi rádiókból. A közlekedési információkról és a kulturális eseményekről például legtöbben a rádióból értesülnek.

A közlemény szerint mindent egybevetve a helyi rádiók egy stabil és fejlődő piacot képviselnek, gyarapodtak hirdetőik és nagy mértékben nőtt a hallgatóik száma is, miközben az adóknak stabil a pozíciójuk.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!