Pintér Dániel Róbert közleménye szerint a helyi adók a számtalan nehezítő tényező ellenére nyertesként kerültek ki a hallgatókért és a hirdetőkért folytatott harcból. Utalt arra: a gazdasági válság miatt többen a kis adók végét jósolták, a helyi rádiós szakemberek azonban időben tudtak lépni és ezzel elkerülték a bajt. Újabb hirdetési felületeket és ezzel új piacokat nyitottak. Egyre nagyobb számban értékesítettek úgynevezett non-spot reklámot és vették igénybe a promóciós reklámfelületeket.
Mint hozzátette, a helyi adók időben reagáltak a változásokra, csökkentették áraikat, így bár olcsóbban, de több reklámot tudtak értékesíteni. Ezzel együtt nem csökkentek bevételeik, ezért meg tudták őrizni stabilitásukat.
A közleményben idézték a Helikon Rádió Kft. ügyvezető igazgatója, Dóberné Bognár Krisztina szavait, aki kiemelte: a fizetési morál minden eddigi statisztikát alulmúlt. A hirdetők egyre nagyobb számban választották a 15 vagy 30 napos fizetési határidőt. Sikernek értékelte azonban, hogy a munkatársak fizetését nem kellett csökkenteni.
Szvitek György Csaba, a Lakihegy Rádió ősszel leköszönt ügyvezetője szerint az újsághirdetésekhez hasonlóan működőképes lett a pre pay, vagyis a megrendelést a szerződéskötéskor készpénzben, előre fizető megoldás. Ezzel időben hozzá tudtak jutni bevételeikhez és a reklámok elkészítésével járó kiadásoktól is megkímélték magukat.
Miközben összességében mintegy 10-15 százalékos árcsökkenést könyvelhettek el a rádiós reklámoknál, emelkedett a rádiók weboldalain hirdetők száma és nőtt a hallgatók tábora is. Ennek kapcsán megjegyezték: a nyíregyházi Sunshine Rádióhoz a karácsonyi gyűjtésre olyan sok adomány érkezett, hogy külön raktárat kellett bérelni, ezért ügyvezető igazgatójuk, Balogh Béla sikeresnek értékelte az elmúlt évet.
Radetzky András, a Helyi Rádiók Országos Egyesületének elnöke az egyik legnagyobb eredménynek a helyi rádiós szakma minden eddiginél erősebb piaci jelenlétét és a szeptemberben elkészült iparági kutatást nevezte. Mint írták, az Ipsos Zrt. által készített felmérésből kitűnik, hogy a helyi rádiók nemcsak kiválóak a közösségformálásban, hanem hatékony reklámfelületek is. A szeptemberben készített felmérés szerint az emberek 59 százaléka gyakran vagy nagyon gyakran tájékozódik környezetének történéseiről a helyi rádiókból. A közlekedési információkról és a kulturális eseményekről például legtöbben a rádióból értesülnek.
A közlemény szerint mindent egybevetve a helyi rádiók egy stabil és fejlődő piacot képviselnek, gyarapodtak hirdetőik és nagy mértékben nőtt a hallgatóik száma is, miközben az adóknak stabil a pozíciójuk.
MTI/Menedzsment Fórum