3p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Valamilyen sajátos hagyománynak köszönhetően nálunk szerkesztőségi rendszernek szokás nevezni azt az eszközt, melynek segítségével csökkenthető az elektronikus dokumentumok kezelésének és tárolásának mindennapos káosza. Bizonyára a megtévesztő név miatt, sokan úgy gondolják, hogy semmi közük mindehhez, ez is csak egy az internetes portáloknak és az on-line újságoknak való úri huncutság. A jól működő álcázás ellenére valójában a tartalommenedzselésről (content management) van szó.

A tartalommenedzselés egyaránt alapvető jelentőségű a nagy mennyiségű, folyton változó árut kínáló on-line áruházaknak, a nagyszámú dokumentumot tartalmazó vállalati intranet hálózatoknak, a rendszeresen frissülő portáloknak és nem tudnának e nélkül működni az internetes piacterek sem.

A tartalommenedzselésnek köszönhetően gazdagabb, aktuálisabb, a célközönség igényeit kielégítő információ jeleníthető meg, ráadásul mindez költséghatékony és ésszerű folyamat a kiadó számára is.

Adatat, információ, tartalom

A tartalommenedzsment az olyan információk hatékony gyűjtésével, kezelésével és publikálásával foglalkozik, amelyek valamilyen kommunikáció rögzítésének (írás, hangfelvétel, kép, videó, animáció) eredményeképpen jöttek létre. A tartalommenedzsment folyamata három fázisra bontható.

  • Az információk összegyűjtése, előállítása és valamilyen közös formátumra (pl. XML) való konvertálása.

  • A tartalom kezelése a tárolón belül (adatbázis rekordok, tartalom komponensek és adminisztrációs adatok)

  • Az adatok közzététele. A tartalommenedzselő rendszer a megfelelő publikációs formákban (webhely, nyomtatható dokumentum, e-mail hírlevél ) teszik hozzáférhetővé az információkat.


Ennek megfelelően a tartalommenedzsment rendszerek a következő részekből épülnek fel:

  • Információgyűjtő rendszer. Azoknak a személyeknek, eszközöknek és eljárásoknak az összessége, melyek feladata a tartalom összegyűjtése, szerkesztői és meta-szerkesztői feldolgozása.

  • Menedzsment rendszer. Adatbázis, mely valamennyi tartalmat, metaadatot, valamint a hozzáféréshez, frissítéshez és adminisztráláshoz szükséges folyamatokat és eszközöket tartalmazza.

  • Munkafolyamat (workflow) rendszer. Azoknak a személyeknek, eszközöknek és eljárásoknak az összessége, melyek azt biztosítják, hogy a gyűjtés, tárolás és publikálás folyamata hatékonyan, a jól meghatározott időrend és lefolyás szerint menjen végbe.

  • Publikációs rendszer. Azoknak a személyeknek, eszközöknek és eljárásoknak az összessége, melyek feladata a publikációk készítése a tárolókból kivett adatok segítségével



LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!