Az ügyvezető elmondta, hogy a teljes bizonyító erejű joghatással rendelkező minősített elektronikus aláírás segítségével ezt követően már nem lesz akadálya annak, hogy a cégek elektronikus módon számlázzanak, kössenek szerződéseket, küldjék be adóbevallásukat, illetve archiválják dokumentációjukat.
Az elektronikus aláírásról szóló törvény háromféle aláírást különböztet meg.
- Az egyszerű elektronikus aláírás megfelel egy számítógépen küldött bármilyen anyagnak, például egy emailnak.
-
- A fokozott elektronikus aláírás már olyan tanúsítvány, amelynél ellenőrzik és hitelesítik a dokumentumot, illetve annak küldőjét: ez az aláírás megfelel annak, mint amikor egy vállalat cégszerűen aláír egy papírt, vagy egy magánszemély látja el kézírásával.
-
- A minősített elektronikus aláírás már teljes bizonyító erejű joghatású: ez az aláírás megfelel annak, mint amikor például egy természetes személy két tanú jelenlétében lát el kézjegyével egy szerződést.
Rózsahegyi Zsolt elmondta: minősített elektronikus aláírást, csak olyan szolgáltató adhat ki, illetve tanúsíthat és hitelesíthet, amelyiknek engedélye van erre. Hozzátette: a minősített szolgáltatóvá váláshoz komoly beruházások szükségesek. Az ilyen szolgáltatónak minősített technikai eszközöket kell használnia, meg kell felelnie egy szigorú eljárásrendnek, s például a lehallgatás mentes földalatti termet kell kialakítania, a hitelesítést, tanúsítást végző számítógépei számára. Az ügyvezető elmondta, hogy a NetLock több mint öt éve foglalkozik hitelesítés szolgáltatással, s eddig több mint 100 millió forintot költött arra, hogy végezhessen ilyen tevékenységet.
Rózsahegyi Zsolt elmondta, hogy az elektronikus aláírás attól függően, hogy milyen szintű évente 4800-150000 forint közötti összegbe kerül. Az ügyvezető úgy vélte, hogy a minősített elektronikus aláírást, főleg vállalatok és intézmények használják majd, míg a fokozott színtűt magánszemélyek.
Rózsahegyi Zsolt szerint a minősített elektronikus aláírás használatával jelentős költség, munka és idő takarítható meg, mivel az elektronikus formában létező dokumentumokat nem kell kinyomtatni, illetve papíralapra helyezni, s így a vállalatok, intézmények és magánszemélyek közvetlenül számítógépen keresztül küldhetnek egymásnak különböző dokumentumokat.