2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Akár már 2009. január elsejétől önálló pályavasúti társaság jöhet létre, mondta el egy szerdai sajtóbeszélgetésen Mosóczi László, a MÁV üzletági általános vezérigazgató-helyettese. Mfor.hu tudósítás.

Mosóczi László

Mosóczi László szerint az egyelőre még nem dőlt el, hogy a jelenleg a MÁV-on belül működő pályavasút üzemeltetési üzletágat szervezik ki, vagy pedig az állam hoz majd létre erre a feladatra egy külön társaságot.

Amennyiben előbbi lehetőség valósul meg, akkor az a vállalat automatikusan örökli a MÁV egyelőre még nem létező engedélyét. Ha viszont az állam alapít egy új céget erre a célra, akkor annak új engedélyt kell majd szereznie a Magyar Vasúti Hivataltól (MVH).

A jelenlegi törvények alapján egyébként csak az állam hozhat létre pályavasutat üzemeltető társaságot. Lehetséges azonban, hogy a vasúti törvény még az idei félévben esedékes módosítása során ez is változik majd, tette hozzá a vezérigazgató-helyettes.

Az mfor.hu azon kérdésére, melyik forgatókönyv a legvalószínűbb a jelenlegi állás szerint, annyit válaszolt: egyelőre annyi biztos, hogy az önálló pályavasút 2009. január elseje és 2010. január elseje között létrejön. A cég mintegy 400 milliárd vagyon felett fog majd rendelkezni.

A MÁV-nak jelenleg még nincsen a pályavasút használatához szükséges működési engedélye, de legkésőbb március 15-ig benyújtja az MVH-nak a kérelemhez szükséges hiánypótlást. Mosóczi László szerint az engedély megszerzését nehezíti, hogy a mintegy 400 iparvágánynál földhivatali bejegyzéssel kell igazolni a tulajdoni helyzetet. Ennek rendezése jelenleg is folyik.

Kiemelte, hogy az engedély hiánya nem veszélyezteti a vasút biztonságos működését. Az elbírálás során ugyanis "csupán" az üzleti jó hírnevet, a pénzügyi teljesítőképességet, a szakmai alkalmasságot, valamint a baleset rendezéséhez szükséges biztosítás meglétét vizsgálja a hivatal. Emellett csatolni kell a kérelemhez azt az igazolást, hogy a vasúthálózat a kérelmező tulajdonában van vagy annak működtetésére jogosult.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!