A jelek szerint a repülés, mint közlekedési mód egyre kedvezőbb árai miatt számos utast hódított el más közlekedési eszközöktől. A British Airways és egy utazási portál felméréséből ugyanis kiderül: a megkérdezett 570 utas közel 60 százaléka már repülővel kel útra. Ezzel szemben az autót 26, a buszt 8, a vonatot pedig mindössze 2 százalék választja külföldi "kiruccanásaihoz", derül ki a légitársaság lapunkhoz eljuttatott közleményéből.
[ajanlo=323][igazitas=left/]A felmérésbe bevontak kétharmada Európa nagyvárosaiba jár rendszeresen repülővel. Emellett - az előző évekhez viszonyítva - jelentősen emelkedik a tengeren túlra utazók aránya is: ma már minden negyedik ügyfél vesz célba ilyen desztinációkat. Utóbbiak közül Észak-Amerika és Ázsia világvárosai a legkedveltebbek a magyarok körében: az amerikai toplista élén New York, Miami, Los Angeles és Boston áll, míg Ázsiában Szingapúr, Bangkok, Kuala Lumpur és Tokió a legkedveltebb úti cél.
A tengeren túli célállomást 46 százalék családjával közösen előre, 21 százalék utazási irodák ajánlatai alapján, 13 százalék pedig barátaira, ismerőseire hallgatva választja ki. Az ezt követő készülődés szakaszában az utasok több mint 60 százaléka hagyatkozik kizárólag az internetre, 17 százalék még mindig az útikönyvekben bízik, és csupán 7 százalékuk kér tanácsot irodákban.
"Az amerikai és ázsiai utazásokat elsősorban a kalandvágy, illetve egy ismeretlen kultúrába való betekintés lehetősége motiválja" - mondta Molnár Ferenc, a légitársaság értékesítési és marketingigazgatója. "Három utazóból kettő a város építészeti, kulturális, művészeti nevezetességeiért, a természeti értékekért, azaz 'világot látni' megy az óceán túlpartjára" - tette hozzá az igazgató. Az emberek 17 százaléka azért kel át a tengeren túlra, hogy pihenjen, egytizedük pedig rokonait, barátait látogatja meg.
A magyarok 42 százaléka párjával, 36 százaléka családjával kerekedik fel; 13 százalék egyedül, 7 százalék pedig barátaival vág útnak. Érdekesség, hogy a tengeren túli desztinációk kiválasztását 38 százaléknál az adott város építészeti, kulturális és művészeti nevezetességeinek kínálata, 40 százalék esetében a természeti értékek és a környezet befolyásolja. A döntés meghozatalára gyakorlatilag nincs hatással a város gasztronómiai kínálata, illetve a szórakozási lehetőségek palettája.
A tengeren túli célállomásra igyekvők 42 százaléka 30 év feletti, és legalább 200 ezer forintot költ az utazásra.
Menedzsment Fórum
Kalandvágyból repülünk az Óperencián túlra
Ma már majdnem minden negyedik utazás alkalmával keresünk fel tengeren túli, elsősorban észak-amerikai és ázsiai világvárosokat. Háromból két utazó "világot látni" megy az óceán túlpartjára, derül ki egy hazai felmérésből.