3p

A kormány fedezi mintegy 6000 leendő nehézgépjármű-vezető C és E kategóriájú jogosítványának megszerzését, erre hazai és európai uniós forrásból 5 milliárd forintot fordít - mondta Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter sajtótájékoztatón csütörtökön Budapesten.

Közölte, hogy Wáberer György miniszterelnöki megbízott kezdeményezésére a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete (MKFE), valamint a Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete (NiT Hungary) felmérte a járművezető hiányt, ebből kiderült, hogy a cégek 6 ezer nehézgépjármű-vezetőt tudnának azonnal alkalmazni. A képzés költségét a kormány vállalja, de a majdani munkaadók a képzés idejére ösztöndíjat adhatnak a tanulóknak.

Wáberer György hangsúlyozta, hogy az állam befektetése rövid távon megtérül, mivel az ágazat 500 milliárdos adóbefizetése is emelkedni fog a létszámbővüléssel. A képzésre jelentkezni péntektől lehet, a tanfolyam szeptemberben indul.

Wáberer György azt még az M1 aktuális csatorna délutáni műsorában mondta el, hogy a háromezer vállalkozás megkérdezésével készült felmérésük szerint 6400 munkahely betöltetlen a szakmában. Szerinte azért alakulhatott ki ez a helyzet, mert a képzés több százezer forintba kerül, ezt pedig sok fiatal nem tudja kifizetni. Tájékoztatása szerint a képzést az Országos Foglalkoztatási Közhasznú Nonprofit Kft. végzi majd, a szervezet honlapján (www.ofa.hu) péntektől lesznek olvashatók a jelentkezés feltételei. A most bejelentett képzést megelőzte egy mintaprojekt, amely keretében a VT-Arriva Kft. 300 fős buszvezető-hiányát pótolta. Szepesi Péter, a társaság ügyvezető igazgatója a tájékoztatón elmondta, hogy a cég 900 buszvezetőt alkalmaz a budapesti és a székesfehérvári tömegközlekedésben, de az idén és jövőre 500 új járművezetőre lesz szüksége.

Varga Mihály tájékoztatása szerint a közúti áru- és személyszállítás a bruttó hazai termék (GDP) 6 százalékát állítja elő, erről a területről évi 500 milliárd forint adó érkezik a költségvetésbe. A fejlett országokban a GDP 10-12 százalékát állítja elő ez az ágazat, ami arra utal, hogy a szektor Magyarországon jelentős további fejlődés előtt áll.

Az elmúlt 10 évben a közúti áru- és személyszállítás teljesítménye két és félszeresére nőtt, 11 700 áruszállító cég működik, amelyek több mint 62 ezer járművet üzemeltetnek. A buszos cégek száma pedig 1500, ezek 15 ezer autóbusszal dolgoznak. A közúti közlekedési szolgáltatási szektor foglalkoztatja a magyar munkavállalók 3,5 százalékát - ismertette Varga Mihály.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!