A kapcsolatmarketing legfontosabb irányelveit az eFuse.com öt fogalom mentén foglalja össze.
Tudatosság. Rá kell jönnünk, milyen módon talált ránk az internetező (ajánlás, hirdetés, link, kereső stb.), s ha már ott van, törekedni kell e-mail címének megszerzésére. Az e-mail cím alapján lehetséges a potenciális vásárlót megkülönböztetni a közönséges nézelődőktől. Mivel manapság senki sem adja ki szívesen adatait, érdemes a regisztrációt apró ajándékkal (ingyenesen letölthető programok, hasznos anyagok, zenék) jutalmazni.
Összehasonlítás. Az internet segítségével könnyű a szolgáltatások összehasonlítása. Legjobb, ha ezt mi is lehetővé tesszük oldalunkon. Könnyebb így az ügyfelek érdeklődését feltérképezni, és kevésbé fognak elbarangolni versenytársaink honlapjaira.
Tranzakció. A webhely tranzakciós felületének szerepe változó. Ha kis profittal áruljuk termékeinket, akkor a tudatosan megnyert internetező az összehasonlítás után nagy valószínűséggel eljut a vásárlásig. Akciónk eddig sikerrel járt. A vásárlást azonban nem egy kapcsolat végének, hanem egy új kapcsolat kezdetének kell tekinteni.
Megerősítés. A megerősítés pillanata a vásárlás befejezése után jön el, amikor el kell magyarázni az ügyfélnek, hogyan tudja növelni terméke értékét, s milyen jól járt annak megvételével. Ilyenkor hangsúlyozni kell, milyen öröm a cégnek, hogy új vásárlója van, s meg kell neki azt köszönni. Fontos, hogy az ügyfél elégedetten távozzon tőlünk.
Vevőpártolás. A tervező ciklus végén a pártolás áll. A cél megértetni az ügyfelünkkel, hogy ő egy közösség tagja, amelybe barátai bevonása neki is érdeke. A vállalat megjutalmazza azokat, akik új vevőket találnak vagy jó hírét keltik.
A kapcsolatmarketing két elkülöníthető webes tartalomra épít. Az egyik nyitott, minden barangoló számára elérhető. Nem kell hozzá regisztráció és cég központi oldaláról szabadon lehívható információkat kínál. A másik emelt szintű, "prémium" tartalom, amely többet kínál, viszont csak előzetes regisztráció után, saját felhasználói név és jelszó birtokában elérhető. A regisztrációval a netező a ügyfélszerző ciklus kezdőpontjára kerül
Manapság, mikor minden internetezőt elárasztanak a különböző üzleti-vásárlási ajánlatok, különösen nehéz kitűnni a tömegből. A kapcsolatmarketingben óriási a személyesség szerepe. Arra kell törekedni, hogy az ügyfél ne egy vállalat-ügyfél (business-to-consumer) kommunikáció tárgyaként, hanem egy személyes (person-to-person) kapcsoltat résztvevőjeként érezze magát.
Kapcsolatmarketing a weben
Egyre több vállalat ismeri fel, hogy könnyebb már megszerzett ügyfeleit újabb vásárlásra bírni, mint egy újabb vásárlókat megnyerni. A kapcsolatmarketing (relationship marketing) alapgondolatai még inkább igazak az on-line világban.