3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Egyre több vállalat ismeri fel, hogy könnyebb már megszerzett ügyfeleit újabb vásárlásra bírni, mint egy újabb vásárlókat megnyerni. A kapcsolatmarketing (relationship marketing) alapgondolatai még inkább igazak az on-line világban.

A kapcsolatmarketing legfontosabb irányelveit az eFuse.com öt fogalom mentén foglalja össze.

Tudatosság. Rá kell jönnünk, milyen módon talált ránk az internetező (ajánlás, hirdetés, link, kereső stb.), s ha már ott van, törekedni kell e-mail címének megszerzésére. Az e-mail cím alapján lehetséges a potenciális vásárlót megkülönböztetni a közönséges nézelődőktől. Mivel manapság senki sem adja ki szívesen adatait, érdemes a regisztrációt apró ajándékkal (ingyenesen letölthető programok, hasznos anyagok, zenék) jutalmazni.

Összehasonlítás. Az internet segítségével könnyű a szolgáltatások összehasonlítása. Legjobb, ha ezt mi is lehetővé tesszük oldalunkon. Könnyebb így az ügyfelek érdeklődését feltérképezni, és kevésbé fognak elbarangolni versenytársaink honlapjaira.

Tranzakció. A webhely tranzakciós felületének szerepe változó. Ha kis profittal áruljuk termékeinket, akkor a tudatosan megnyert internetező az összehasonlítás után nagy valószínűséggel eljut a vásárlásig. Akciónk eddig sikerrel járt. A vásárlást azonban nem egy kapcsolat végének, hanem egy új kapcsolat kezdetének kell tekinteni.

Megerősítés. A megerősítés pillanata a vásárlás befejezése után jön el, amikor el kell magyarázni az ügyfélnek, hogyan tudja növelni terméke értékét, s milyen jól járt annak megvételével. Ilyenkor hangsúlyozni kell, milyen öröm a cégnek, hogy új vásárlója van, s meg kell neki azt köszönni. Fontos, hogy az ügyfél elégedetten távozzon tőlünk.

Vevőpártolás. A tervező ciklus végén a pártolás áll. A cél megértetni az ügyfelünkkel, hogy ő egy közösség tagja, amelybe barátai bevonása neki is érdeke. A vállalat megjutalmazza azokat, akik új vevőket találnak vagy jó hírét keltik.

A kapcsolatmarketing két elkülöníthető webes tartalomra épít. Az egyik nyitott, minden barangoló számára elérhető. Nem kell hozzá regisztráció és cég központi oldaláról szabadon lehívható információkat kínál. A másik emelt szintű, "prémium" tartalom, amely többet kínál, viszont csak előzetes regisztráció után, saját felhasználói név és jelszó birtokában elérhető. A regisztrációval a netező a ügyfélszerző ciklus kezdőpontjára kerül

Manapság, mikor minden internetezőt elárasztanak a különböző üzleti-vásárlási ajánlatok, különösen nehéz kitűnni a tömegből. A kapcsolatmarketingben óriási a személyesség szerepe. Arra kell törekedni, hogy az ügyfél ne egy vállalat-ügyfél (business-to-consumer) kommunikáció tárgyaként, hanem egy személyes (person-to-person) kapcsoltat résztvevőjeként érezze magát.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!