2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A kereskedelmi nagyvállalatok 16 százalékánál, míg a feldolgozóipari nagyvállalatok 42 százalékánál az éves forgalom 30-40 százaléka esik a karácsonyi időszakra – egyebek között ez derül ki a GKIeNET Kft. legfrissebb felméréséből.

Jót tesz a forgalomnak a karácsony

A feldolgozóipari cégeknek az 59 százaléka, míg a kereskedelemmel foglalkozó cégek 89 százaléka határoz meg külön karácsonyi szezont a vállalat működésében - áll a GKIeNET Kft. felmérésében, amelyet a kutatási cég a Wincanton Magyarország megbízásából ezer cégvezető megkérdezésével készített.

A feldolgozóipari nagyvállalatok 15 százalékánál a karácsonyi időszak decemberben, 18 százalékánál novemberben, 8 százalékánál pedig már októberben elkezdődik. A kereskedelmi nagyvállalatok 44 százaléka decembert, további 44 százaléka novembert, 12 százaléka pedig októbert jelölte meg az időszak kezdeteként.

Érdekesség, hogy míg a folyamatokat és az eljárásokat illetően mind a feldolgozóipari cégek, mind pedig a kereskedelmi cégek megkülönböztetik a karácsonyi szezont a vállalat működésében, a kisebb cégek több mint 90 százalékánál ez az időszak nem jelent kiemelkedő forgalomnövekedést - forgalmuknak átlagosan kevesebb, mint 30 százalékát bonyolítják le a karácsonyi szezonban.

A karácsonyi szezon a promóciók ideje

A megkérdezett kereskedelmi vállalatok majdnem fele tervez marketingakciókat a karácsonyi szezonban. Nem meglepő módon más trend mutatkozik a feldolgozóipari vállalatoknál - ezeknek csak 11 százaléka tervez karácsonyi promóciót. A felmérésből az is kiderült, hogy a promóciót tervező cégek többsége saját maga állítja össze a csomagokat, vagy magától a gyártótól kapja a kész összeállításokat. A csomagok összeállítását a kereskedő cégek 17 százaléka bízza külső ügynökségre, öt százaléka pedig logisztikai cégére.

A legtöbb vállalat elegendő kapacitással rendelkezik a karácsonyi időszak megnövekedett raktározási igényeinek kielégítésére: a feldolgozóipari cégek 93 százaléka, a kereskedelmi cégek 87 százaléka saját raktárkapacitását használja ebben az időszakban. Amennyiben további raktárterület bevonására van szükség, a legtöbb feldolgozóipari vállalat állandó partnerekkel dolgozik, míg a kereskedelmi cégek állandó és ideiglenes partnerekkel oldják meg a raktározási szükségleteiket.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!