3p

Az elmúlt években, miután okostelefon fronton nem érkezett olyan innováció, ami igazán megrengette volna a világot, a nagy technológiai cégek a viselhető eszközök felé fordultak.

A hordató kütyük piacán komoly versengés indulhat a következő években, ugyanakkor amíg egyes cégek komoly pénzeket ölnek az ilyen irányú fejlesztésekbe, mások inkább felhagynak a korábban bevezetett termékek gyártásával, és más területek felé fordulnak. Ilyen cég többek között a Nike, amely a múlt hónapban jelentette be, hogy abbahagyja a FuelBand nevű karkötőjének fejlesztését és inkább a szoftverek, illetve okostelefonos applikációk felé fordul.

Persze ebben is van ráció, ha arra gondolunk, hogy a legújabb készülékekben egyre nagyobb figyelmet fordítanak a mozgásszenzorokra. Másrészről a Nike nem szeretne versenyezni olyan gyártókkal, mint a Google, az Apple vagy a Samsung.

A három technológiai óriásnak mellesleg mind van, vagy lesz hasonló kütyüje. Közülük is talán a legnagyobb figyelmet a Google Glass kapja, de sokan figyelik az Apple iWatch-al kapcsolatos híreket is. A Samsung Gear Fit karkötője pedig már kapható.

A Nike-hoz hasonló döntést hozott több mint egy évvel ezelőtt Julia Hu, a fitnesz technológiákkal foglalkozó Lark start-up cég vezetője is. A Lark karkötőjét, amely az álmatlanságban szenvedő embereken segített, 160 dollártért árulták az Apple boltjaiban. Bár a termék sikeres volt, az embereket egy idő után frusztrálta, hogy bluetooth-os eszközöket kell viselniük. A fitnesz karkötőkkel kapcsolatban az is probléma, hogy az akkumulátor élettartamának növelése érdekében csak olyan egyszerű adatok közlésére fókuszálnak, mint pl., hány lépést tettünk meg egy adott napon.

A Lark a fenti okok miatt így felhagyott a hardware-fejlesztéssel, és csinált egy új mobiltelefon applikációt, amely külön kütyü nélkül is regisztrálja a mozgással kapcsolatos adatokat. A cég havidíj fejében ráadásul tanácsokat is ad, hogy miként élhetünk egészségesebben.

A Samsung új okostelefonja, a Galaxy S5 pl. olyan szenzorral rendelkezik, mint amilyen korábban a karkötőkben is volt, függetlenül attól, hogy a cégnek van külön okos órája is gyorsulásmérővel, giroszkóppal és szívritmus-mérővel.

Adrew Rosenthal, a Jawbone csuklópántot is gyártó cég vezetője szerint a szenzorok és maguk a kütyük is bár nagyon szépek, csupán egyfajta keretet adnak, és akármilyen fontos a felhasználóknak, hogy valami regisztrálja pl. a mozgásukat, ez messze nem elegendő. A lényeg, hogy az adatokat megfelelő kontextusban tálalják, és javaslatot tegyenek az esetleges életmódbeli változtatásokra.

A viselhető eszközök terén a montreáli Carré Technologies igen magasra tette a lécet. A Hexoskin nevű termékük lényege ugyanis, hogy felsőruházatokba integrálták a szenzorokat, amelyek a szívritmust, a légzést és persze a mozgást is regisztrálják. A kanadai síelők egyébként már ezeket a ruhákat használták, mikor a szocsi olimpiára készültek.

Szász Péter
mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!