2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az interneten fellelhető információmennyiség növekedése szinte napról napra jól érzékelhető. A keresők találatainak növekvő száma azonban nem csak a választék bővülését jelenti, hanem egyben a megnehezíti a fontos információk megtalálását is.

A legjobb találati helyek fix díjas bérlésénél kifinomultabb - és a kisebb pénzű honlapok számára is elérhető - módszer a CPC (cost-per-click - kattintás-alapján fizetett) keresés. A teljesítményalapú internetes szalaghirdetésekhez (banner) hasonlóan a megrendelő minden alkalommal valamilyen, előre megállapodott kis összeget fizet, ha honlapjára a keresőről látogató érkezik. A CPC keresést még tovább cifrázza a GoTo.com. Itt lehetőség van arra, hogy az érdeklődők - 5 centtel indulva - licitáljanak a találati helyekért. A fizetés a találatok szerint, az árverés eredményétől függően történik.

A keresőmarketing sajátos új formája az úgynevezett "paid inclusion" megoldás. A megvásárolt helyezéssel (paid placement) szemben ilyenkor a kereső tulajdonosa csak azt garantálja, hogy az adott honlap szerepelni fog a találatban, de nem garantálja a találat helyét. Az a keresőt működtető algoritmustól függően alakul majd. Mindez tehát egyfajta "kereső lottó". Némi szerencsével az adott honlap kevés pénzért is igen jó helyre kerülhet a találati listán, de az is előfordulhat, hogy a gyakorlatilag "láthatatlan" sok ezredik helyen landol.

A felsorolt néhány példa is jól mutatja, hogy a keresők számos lehetőséget kínálnak a marketingesek számára. Ezek gyakran kevésbé közismertek, ugyanakkor lényegesen hatékonyabbak, mint a régóta sztárolt bannerek. A keresők és a keresési módszerek sokasága miatt a kívülállók számára igen nehéz a tájékozódás, érdemes a kereső-stratégiában járatos szakemberekhez segítségét igénybe venni.

A keresőmarketing a jövőben egyre fontosabb területet jelenthet a marketingeseknek, megfelelő üzleti hátteret biztosíthat a kereső "motorok" fejlesztőinek és üzemeltetőinek, ugyanakkor a keresők túlzott "elüzletiesedése" rosszul hathat a látogatókra. A keresők között igen nagy a verseny. A tapasztalatok azt mutatják, hogy ha valamelyiküktől elpártolnak a felhasználók, akkor a legkifinomultabb technológia, a legjobb marketing konstrukciók sem menthetik meg.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!