A legjobb találati helyek fix díjas bérlésénél kifinomultabb - és a kisebb pénzű honlapok számára is elérhető - módszer a CPC (cost-per-click - kattintás-alapján fizetett) keresés. A teljesítményalapú internetes szalaghirdetésekhez (banner) hasonlóan a megrendelő minden alkalommal valamilyen, előre megállapodott kis összeget fizet, ha honlapjára a keresőről látogató érkezik. A CPC keresést még tovább cifrázza a GoTo.com. Itt lehetőség van arra, hogy az érdeklődők - 5 centtel indulva - licitáljanak a találati helyekért. A fizetés a találatok szerint, az árverés eredményétől függően történik.
A keresőmarketing sajátos új formája az úgynevezett "paid inclusion" megoldás. A megvásárolt helyezéssel (paid placement) szemben ilyenkor a kereső tulajdonosa csak azt garantálja, hogy az adott honlap szerepelni fog a találatban, de nem garantálja a találat helyét. Az a keresőt működtető algoritmustól függően alakul majd. Mindez tehát egyfajta "kereső lottó". Némi szerencsével az adott honlap kevés pénzért is igen jó helyre kerülhet a találati listán, de az is előfordulhat, hogy a gyakorlatilag "láthatatlan" sok ezredik helyen landol.
A felsorolt néhány példa is jól mutatja, hogy a keresők számos lehetőséget kínálnak a marketingesek számára. Ezek gyakran kevésbé közismertek, ugyanakkor lényegesen hatékonyabbak, mint a régóta sztárolt bannerek. A keresők és a keresési módszerek sokasága miatt a kívülállók számára igen nehéz a tájékozódás, érdemes a kereső-stratégiában járatos szakemberekhez segítségét igénybe venni.
A keresőmarketing a jövőben egyre fontosabb területet jelenthet a marketingeseknek, megfelelő üzleti hátteret biztosíthat a kereső "motorok" fejlesztőinek és üzemeltetőinek, ugyanakkor a keresők túlzott "elüzletiesedése" rosszul hathat a látogatókra. A keresők között igen nagy a verseny. A tapasztalatok azt mutatják, hogy ha valamelyiküktől elpártolnak a felhasználók, akkor a legkifinomultabb technológia, a legjobb marketing konstrukciók sem menthetik meg.
Keresőmarketing
Az interneten fellelhető információmennyiség növekedése szinte napról napra jól érzékelhető. A keresők találatainak növekvő száma azonban nem csak a választék bővülését jelenti, hanem egyben a megnehezíti a fontos információk megtalálását is.