4p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A felsőoktatási médiumok helyett továbbra is a bejáratott útvonalakon próbálják elérni a fiatalokat a hirdetők. Utóbbiak szerint ennek elsődleges oka, hogy nem érkezik hozzájuk megkeresés, a másik oldal viszont az érdeklődést hiányolja a cégek részéről. Biztató jel viszont, hogy néhány vállalat már felfedezte magának ezt a szegmenst, derül ki az mfor.hu körképéből.

Nem kopogtatnak gyakran a hirdetők (Mfor-montázs)

Munkavállalási, fogyasztási és bulizási szokásaikról kérdezték nemrégiben az Instore konferencián a hirdetők a diákokat, aki őszinte válaszaikkal jó tippeket adtak nekik. Kérdés, figyelnek-e ezekre a hirdetők, vagy járják tovább a jól megszokott citylight és indoor-plakát kövezte ösvényt?

Hajdú Imre, az Art Média Kft. ügyvezetője szerint a legtöbb hirdető a nagy merítésben bízik, a fiatalokat célzó kampányoknak is megvannak a bejáratott útvonalai, amiről kevesen térnek le. Elsősorban a fiataloknak szóló televíziós műsorok, tematikus adók, újságok, indoor eszközök,  honlapok, vagy akár az iskolák környéki outdoor felületek vannak terítéken. Ugyan van már egy-egy cég, mely az egyetemi, főiskolai felületeket is árulja, de való igaz, hogy a legtöbb diákszövetkezet, iskolai újság nem kopogtatott még be a médiaügynökségek ajtaján egy profi médiaajánlattal. Ennek  hiányában pedig nehéz elvárni a hirdetőktől, hogy ők járjanak utána a fel nem fedezett lehetőségeknek.

Ugyan léteznek már olyan cégek is, melyek az egyetemi, főiskolai felületeket is árulják, a legtöbb diákszövetkezet, iskolai újság azonban még nem kopogtatott be a médiaügynökségek ajtaján egy profi médiaajánlattal. Ennek hiányában pedig nehéz elvárni a hirdetőktől, hogy ők járjanak utána a fel nem fedezett lehetőségeknek.

Ha menedzselnék magukat…

A fiataloknak szóló újságok, például a Bravo magazin marketingtevékenységét végző Juhász Dia úgy véli: érdemes elgondolkozni a fenti alternatív megjelenési lehetőségeken is, egy megkeresés, egy médiaajánlat szerinte is sokat segítene ezen. "A cél valóban az, hogy célzottan érjük el a fiatalokat. A diákszövetkezetek eddig még nem merültek fel lehetőségként, de elképzelhető, elérnek annyi embert, hogy érdemes legyen valamilyen formában együttműködni velük."

A konferencián több fiatal is beszámolt arról, hogy nyáron munkát vállal, így kapcsolatba kerül valamelyik diákmunka-közvetítő szervezettel. Az iskolai újságokat is előszeretettel forgatja, hirdetést azonban még nem látott benne soha. Ugyanez a helyzet a diákszövetkezetek honlapjaival, amelyeken nem sok hirdetőt talál az ember. A hirdetők szerint a megkeresés hiányzik, a másik oldal viszont az érdeklődést hiányolja.

Többen is nemet mondtak

Ezen a véleményen van Simon Balázs, a Fürge Diák Iskolaszövetkezet jogi és kommunikációs igazgatója is: „Húszezer tagunk van, akiknek a munkavállalási időszak után régebben levélben küldtük ki például a jövedelemigazolásokat. Ezek mind szűz, és garantáltan diákok kezébe kerülő felületek voltak, mégsem kapott rá az a néhány cég, akiket megkerestünk.” Szerinte a honlapon történő hirdetés célzott módja lehetne a fiatalok elérésének. Egyrészt itt még nincsen akkora reklámzaj, mint a hagyományos felületeken, másrészt folyamatos a kapcsolat a diákokkal.

A Minddiák Szövetkezet marketingvezetője, Schneider Ildikó egyetért azzal, hogy nem rohamozzák őket a hirdetők, de a partnercégek, bankok az irodai szórólapozás lehetőségével már egyre gyakrabban élnek.

A Felvi.hu-t üzemeltető Educatio Kht. értékesítési vezetője, Szepesi Ferenc ennél pozitívabban látja a helyzetet. Elmondta, hogy a kiugró látogatottságú hónapokban egyre több hirdető fedezi fel magának a Felvit, amit diákok százezrei látogatnak, a felvételi ponthatárok közlésének napján, július 20-án pedig milliós nagyságrendre ugorhat fel ez a szám. Ennek megfelelően a cég igyekszik egyre több bannerhelyet rendelkezésre bocsátani. "Az egyik probléma, hogy általában nem szerepelünk a médiaügynökségek portfólióiban, a hirdetők pedig rajtuk keresztül intézik reklámjaikat."

Így a fiataloknak szóló termékeket kevésbé propagálják ezeken a helyeken, a szolgáltatók, elsősorban a bankok viszont már felfedezték maguknak ezeket a lehetőségeket.

GF

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!