2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) versenytanácsa csütörtöki határozatában megállapította, hogy az Erste Bank Hungary Nyrt. hitelkártyáit népszerűsítő tájékoztatásával megtévesztette a fogyasztókat, ezért a pénzintézetet kétmillió forintra bírságolta.

Az Erste Bank 2005 novemberében egyes piaci tájékoztatásaiban a fogyasztók megtévesztésére alkalmas módon közölte, hogy hitelkártya termékeit a fogyasztó "akár 45 napig kamatmentesen használhatja". A pénzintézet nem tájékoztatta a fogyasztókat arról a lényeges körülményről, hogy a hitelkártyához kapcsolódó kamatmentesség csak bizonyos feltételek teljesülése esetén valósulhat meg, indokolta a döntést Zavodnyik József versenytanácstag.

A kamatmentesség ugyanis attól függ, hogy a fogyasztó a rendelkezésére álló meghatározott határidőn belül megfizeti-e a hitelkeretét terhelő összes tartozását, azaz vásárlások, készpénz felvételek, kamatok, költségek és díjak együttes összegét. Ezek a kitételek a fogyasztók számára ugyanis azt a hamis látszatot keltik, hogy lehetőségük van maximum 45 napig kamat nélkül használni hitelkeretüket, s csak a határidő leteltétől kezdődően kell kamatot fizetniük a felvett hitel után.

A pénzintézet mellett az eljárásba társként bevont cégekkel - többek között a T-Online-nal, a Magyar Postával, és a Fundamenta Lakáskasszával - szembeni versenyjogi eljárást a GVH megszüntette.

A versenytanácstag közölte: a bírság megállapításakor enyhítő körülményként vették figyelembe a pénzintézet hitelkártya piacon elfoglalt részesedését, hogy a fogyasztók megtévesztése viszonylag rövid ideig - 2005 novemberétől az eljárás elindításáig, mintegy egy évig - tartott, és azt is, hogy a pénzintézet a versenyjogi procedúra során együttműködő magatartást tanúsított.

Szászfai Rita és Grenczer Balázs, a pénzintézet jogtanácsosai az MTI-nek elmondták, hogy csalódottak, mert nem számítottak bírságra. Meggyőződésük szerint ugyanis az Erste Bank tisztességesen tájékoztatta az ügyfeleket a hitelkártya feltételekről, és a GVH versenytanácsának határozata is elismerte, hogy az eljárásban a pénzintézet együttműködött a hatósággal. A GVH írásba foglalt határozatának kézhezvétele után dönt a bank arról, hogy a 30 napos határidőn belül azt a Fővárosi Bíróságon megtámadják-e a határozatot.

MTI/Menedzsment Fórum 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!