Előző nap, szerdán, az amerikai kormány vádolta az EU-tagországokat azzal, hogy az idők során jóval több mint 85 milliárd dollárnak megfelelő költséget takarítottak meg az Airbusnak azáltal, hogy összesen 15 milliárd dollár hosszú lejáratú, a piacinál kisebb kamatú hitelekkel támogatták a céget. Így a nyugat-európai repülőgépgyár "egész sorozat nagy, polgári repülőgép gyártását indíthatta meg olyan mennyiségben és ütemben, amilyen e szubvenció nélkül lehetetlen lett volna". A felhasznált forrás piaci áron jóval több mint százmilliárd dollár költséget okozott volna az Airbusnak, az amerikai kormány szerint.
Az EU már visszautasította az amerikai vádat azzal, hogy az Airbus visszafizeti a kölcsönöket az eladott gépek árából - habár az EU illetékesei elismerik, hogyha valamelyik program csúszik, mint például most az A380-as óriásgép halasztása miatt -, akkor átmenetileg "szubvenciótöbblet" keletkezhet. Az EU azzal is védekezett, hogy az amerikai kormányzat nem bizonyította: az európai eljárás kárt okozott a Boeingnek. csak e bizonyítás alapján marasztalhatja el a WTO bármelyik felet.
Az EU bizottsága azt is állította, hogy a Boeing nehézségeit a 2001. szeptember 11-i terrortámadások és nemzetközi turizmus járványveszélyek miatti visszaesése okozta az elmúlt években, és nem pedig az Airbus-politika. Az Airbus tavaly több utasszállító repülőgépet adott el, mint a Boeing, de hat éven belül először lemaradt az új megrendelések számában, az A380-as és az A350-es program késedelmei miatt.