2p

Kitiltják a romániai rádió- és televízióműsorokból a gyógyszer- és gyógyszertárreklámokat - közölte Végh Sándor szenátor, az intézkedést tartalmazó törvénytervezet kezdeményezője az MTI-vel kedden.

A javaslatot a szenátus - a szakbizottsági ellenjavallat dacára - nagy szavazattöbbséggel fogadta el, hatályba lépéséhez pedig már csak az államfő aláírására van szükség.

Eddig csak a vényköteles orvosságok reklámozását tiltotta az audiovizuális törvény, ezt most a vény nélkül megvásárolható gyógyszerekre is kiterjesztették. A tilalom nem terjed ki a nyomtatott sajtóra, az internetre, vagy más reklámhordozókra. Gyógyhatású készítményeket, étkezési kiegészítőket továbbra is szabad reklámozni a román audiovizuális médiában.

"Nem tartom etikusnak gyógyszert és patikát reklámozni" - magyarázta az MTI-nek a Romániai Magyar Demokrata Szövetség (RMDSZ) politikusa. Kifejtette: a betegségek kezelése, a gyógyszerek adagolása egészségügyi, nem pedig kereskedelmi feladat, amellyel orvosoknak és nem marketingeseknek kell foglalkozniuk.

Az American Apparel botrányos hirdetései

Végh Sándor szerint a megtévesztő gyógyszerhirdetések hatására egyre többen orvosi javallat nélkül kezelik magukat, és sokszor több bajt, mint hasznot okoznak vele, későbbi kezelésük pedig drágább, mintha eleve a helyes kezelést írták volna fel számukra. Hozzátette: igaz ugyan, hogy a gyógyszerreklámok végén "elhadarják", hogy az esetleges mellékhatásokról a vevő kezelőorvosától kérhet tájékoztatást, de szerinte ezt nem a gyógyszer kiválasztása és beszerzése után kéne megtenni, a kezelést és adagolást is szakemberre kéne bízni.

A szenátor elmondta: azt is erkölcstelennek tartja, hogy a gyógyszertárak és orvosságokat forgalmazó hálózatok is elkezdték hirdetni magukat. "Mikor megy az ember patikába? Amikor beteg. Románia egy beteg társadalom és ha ezt még reklámozzuk is, akkor annál rosszabb lesz" - jelentette ki az RMDSZ szenátora.

A Hotnews.ro hírportál szerint a törvény kihirdetése érzékeny veszteséget jelenthet a médiának. Egy tavalyi felmérés szerint a gyógyszeripar évi 300 millió eurót költ hirdetésekre Romániában, ennek csaknem kétharmadát tévéreklámra. A portál szerint a román reklámpiacon a gyógyszeripar a legnagyobb vásárló, amelytől a hirdetési bevételek 13 százaléka származik.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!