4p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A Flextronics világszerte mintegy 100 000 dolgozójával elektronikai tervezési, gyártási és logisztikai szolgáltatásokat biztosít a világ legnagyobb multinacionális cégei számára. A vállalat e tevékenységének jelentős részét négy magyarországi üzemében, több mint tízezer munkavállaló foglalkoztatása révén végzi. A vállalat stratégiai döntését követően 2000 nyarán írták ki azt a szolgáltatási tendert, amelynek nyerteseként 2001. január 1.-től a Flextronics magyarországi munkavállalóinak bérszámfejtését outsourcing szolgáltatás keretében a NEXON végzi. A projekt felelőse Papp Péter, a Flextronics humánerőforrás vezetője.

- 2005-ben immár negyedik éve szolgáltat Önöknek a NEXON. Hogyan értékelné az elmúlt négy évet? Elégedett?

P. P.: - Alapvetően elégedett vagyok a nexONSOURCE szolgáltatással. Minimális hiba fordult elő, de ezek ilyen nagy adatmennyiségnél és ilyen hosszú időtávban óhatatlanul bekövetkeznek. Minden hónapban több mint 10 000 alkalmazottunk bérét kell számfejteni, illetve folyamatosan adminisztrálni kell a ki-, és belépő dolgozókat. Ezen kívül még az év végi adó összesítéseket, bevallásokat is a NEXON készíti el. Annak érdekében, hogy ne csak a puszta adminisztráció szintjén merüljön ki a két cég közötti kapcsolat, folyamatosan törekszünk az élő, partneri viszonyt kialakítására és ápolására. Negyedévente értékelő megbeszélést tartunk, hiszen mindannyiunk alapvető érdeke, hogy a hibákat korrigáljuk.

Ez a négy év egyébként önmagában is bizonyíték arra, hogy jól döntöttünk. Elégedettségünket és a NEXON iránti bizalmunkat az is jelzi, hogy 2002-ben kibővítettük megállapodásunkat, és a nexONHR humánerőforrás rendszerre is bérleti szerződést kötöttünk. Ez a rendszer hatékonyan kezeli a humánerőforrásokkal kapcsolatos feladatokat és ezek adminisztrációját.

- A bérszámfejtés és a HR sok tekintetben összefügg, ami integrált megoldásokat feltételez. Gondolom Önök is ebbe az irányba indultak el, már csak a papírmunka csökkentése érdekében is...

P. P.: - Már a tender kiírásakor és a szolgáltatási szerződés aláírásakor is fontos volt számunkra, hogy a rendszereink között létrejöjjön a megfelelő adatkapcsolat. Első körben az volt a célunk, hogy a HR és a bérszámfejtés között megszülessen az adatáramlás, melyre a szolgáltatás második évében - a nexONHR program lízingelését követően - született meg a kompromisszummentes megoldás. Ez komoly mérföldkő volt rendszereink összehangolásában, és még hatékonyabbá tette munkánkat. A HR és a bérszámfejtés között létrejövő elektronikus kapcsolatnak köszönhetően a papír alapú adminisztráció egy jelentős részét sikerült megszüntetnünk.. Ha például a Flextronics-nál egy nagyobb létszámfelvétel történik, a nexONHR-t ennek megfelelően új információkkal töltjük fel. Egy éves bérváltozáskor szintén rengeteg módosítást kell végrehajtani. Ezek az adatváltozások viszont már nem papír, hanem elektronikus formában kerülnek át a bérszámfejtő rendszerbe.

A következő lépésben minden telephelyünkön szeretnénk megteremteni a bérszámfejtés, a HR és a beléptető-, illetve munkaidő-nyilvántartó rendszer alkotta hármas között a valós idejű, online kapcsolatot. Terveik szerint ezt idén, 2005-ben hajtjuk végre, és ekkor azt mondhatjuk, hogy egy teljes, integrált rendszert tudunk működtetni a NEXON-al közösen.

- Önök az outsourcing területén már nemcsak szolgáltatóként, hanem szolgáltatást igénybevevőként is tapasztalt cégnek tekinthetők. Milyen tanácsot adna azoknak a vállalatvezetőknek, akik most fontolgatják az erőforrás kihelyezést?

P. P.: - Ha a költségeket mérlegelik, a kihelyezés teljes vertikumát, illetve hatását vegyék figyelembe. A szoftver, hardver, üzemeltetés, emberi erőforrások mellett gondoljanak az eddigi késedelmekre, hibákra és büntetésekre, melyekért ezentúl a szolgáltatónak kell erkölcsi és anyagi felelősséget vállalnia. Számoljanak azzal az előnnyel is, hogy az outsourcing esetében csak a tényleges szolgáltatásért kell fizetni, így még változó munkavállalói létszám esetén is pontosan tervezhetőek a bérügyviteli költségek.

Ezen kívül el kell dönteniük, hogy erőforrásaikat milyen mértékben kívánják saját alaptevékenységükre koncentrálni. Mi a kiszervezésnek köszönhetően nagyon komoly energiákat tudtunk átirányítani olyan egyéb személyügyi tevékenységre, melyeket stratégiailag fontosabbnak tartunk a bérszámfejtésnél. Így számunkra az outsourcing nem csak költséghatékonyabb megoldást jelent, de hosszú távú stratégiai előnyökkel is jár.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!