2001. augusztus 9. 11:00

Az outdoor tréning ma már a közkedvelt tréningek sorába emelkedett. Egy valamirevaló menedzsmentnek el kell tudnia mondani magáról, hogy már alkalmazta.

Élmény, kaland, csapatépítés

"Az első GoldRock-programokat 1998-ban szerveztük, amikor rájöttünk: szükség van egy olyan csapatra, amelyik segít kitalálni, hogy milyen, eddig még nem próbált, izgalmasan strukturált programot szervezzenek a cégek munkatársaiknak, ügyfeleiknek. Célunk már akkor is az volt, mint ma: hogy újszerű, egyedi és néha talán sokkoló, ám feltétlenül szórakoztató programokat találjunk ki. Szabadtéri és beltéri programjaink aktív részvételre ösztönzik a dolgozókat és a vállalat üzleti partnereit, miáltal lehetővé teszik egymás jobb megismerését, a csapatszellem kialakulását és egyúttal a vevőkapcsolatok ápolását" - mondja Andrew Thompson, a GoldRock Kft. ügyvezető igazgatója.

- Ha jobban belegondolunk, nincs is szebb egy mozgalmas Aktív Vezetési Napnál, amikor bekötött szemmel, kizárólag társaink irányítására hagyatkozva próbálunk meg végigmenni a szlalompályán - tegyük hozzá: fordított kormányzású autóval. Vagy amikor a nap két sztár járművével, a homokfutókkal és a füveskartokkal róhatjuk a köröket az ügyességi pályákon. Kincsvadászként gyalogosan, terepjárón és vízi járművön felváltva közelíthetjük csak meg a rejteket. A terepjárós üldözés során pedig hegyen-völgyön, meredek homokbuckán, illetve homokbányán, patakon és vízmosáson is átkelhetünk.

"A kanyoning, vadvízi evezés és sziklamászás élvezetét külföldi kirándulással egybekötve még tovább tudjuk fokozni. Ezeknek a programoknak és kalandtúráknak egyben az is a céljuk, hogy a csapatok a kommunikáció, a váratlan feladatok megoldása és végrehajtása során is bebizonyíthassák és fejleszthessék képességeiket. Igyekszünk olyan helyzeteket teremteni, és feladatokat kitalálni, amelyek jellegüknél fogva alkalmasak a csapatépítésre, s egyben szórakoztatóak is, vagyis végrehajtásuk kihívást jelent ugyan, de nem jár különleges felkészülést igénylő szellemi vagy fizikai terheléssel" - mutat rá Andrew Thompson.

- A cégenként eltérő igények megerősítettek bennünket abban, hogy szinte minden helyszín alkalmas lehet csapatépítő rendezvények szervezésére. Egy múzeum vagy egy kastély éppúgy, mint a Balaton, a Hungaroring vagy akár egy lóversenypálya. Tíztől ezer főig szervezünk szabadtéri és beltéri csapatépítő és ügyfélkapcsolatokat ápoló programokat, és mindent megteszünk annak érdekében, hogy levegyük a vállalati szervezők válláról a rendezvények lebonyolításának terheit. Kiváló alkalom a csapatépítésre a Filmforgatás Nap, amikor a résztvevők saját forgatókönyvük alapján készítik el filmjüket, amelynek ily módon ők a rendezői, szerkesztői, vágói és a főszereplői is. A technikai hátteret a GoldRock csapata biztosítja. Nemrégiben Seregélyesen, az egykori Zichy-Hadik-kastélyban szerveztünk ilyen rendezvényt a Unilever Magyarország Kft. munkatársai részére, de erről jobb, ha már ők beszélnek.

A Filmforgatás Nap cégtörténeti előzményeiről Gőbel Réka, a Unilever HR-menedzsere (HR Manager Category & Customer Management Food & HPC, HR Manager Croatia & Slovenia) a következőket mondta: tavaly a Unilever megvásárolta a Bestfoods céget. Az egybeolvadás egyik fő célja az úgynevezett "Transformational merger" keretében a mindkét cég erősségeire épülő, vállalkozói kultúra által alátámasztott növekedés elérése, amelynek egyik kulcsterülete a Foodservice. Itthon az Unilevernek és a Bestfoodsnak is volt erre a területre külön specializált csapata, így a két cég egyesülése kapcsán az érintett csapatokat szintén egyesítjük. Ezt elősegítendő döntöttünk a Filmforgatás Nap mellett. Azért esett a GoldRockra a választásunk, mert az osztályvezetői szinten általuk tartott hasonló program remekül sikerült.

- Ötven fős társaságunk már a filmforgatás előtti napon bekvártélyozott a kastélyba. Este a parkban hódoltunk a gasztronómiai élvezeteknek, és a csillagos ég alatt körbetáncoltuk a szökőkutat. Nagyon romantikus volt. Az érdemi munka másnap következett: a filmforgatáson az egyesített cég foodservice-esei négy csapatban készítették el imázsfilmbe álmodott történetüket, amelynek lényege az volt, hogy átjöjjön az üzenet: "Az egyesült csapat közös célja a leggyorsabban növekvő és a legjobb megoldást kínáló szolgáltató csapattá válás, amely csak egymás erősségeire építve, egymást megismerve érhető el."

A filmforgatás végén minden egyes résztvevő értékelte a másik három csapat teljesítményét. Házi Oscar-díjkiosztónkon öt kategóriában hirdettünk győzteseket, akiket oklevéllel és trófeákkal jutalmaztunk. Az azonnali visszajelzésen túl a filmforgatásnak hosszú távon is van jelentősége: nemzetközi találkozóinkon is be tudjuk mutatni, hiszen e három-négyperces imázsfilmek nem nyelvfüggők. Az outdoor programok hosszú távú hatását pedig akkor tudjuk igazán értékelni, amikor majd érezzük az általa kapott többletet, aminek szinergiát növelő hatását valahogy úgy fogalmazhatnánk meg, hogy kettő meg kettő néha öt.

(B. K. - K. E. - R. G.)