A svéd áruházlánc erre vonatkozó kérelmét pénteken hagyta jóvá a kelet-németországi város vezetése, adta hírül a DDP hírügynökség. A város az engedély feltételéül szabta, hogy a hangsúlyozottan egyszeri reklámakció során "tisztelettel kell bánni" a szoborral. Kikötötték azt is, hogy az akció maximum négy hétig tarthat, és legkésőbb Advent első vasárnapjáig be kell fejeződnie.
Az Ikea vállalta továbbá, hogy 25 ezer eurót fizet a városnak, amit a szobor talapzatának rendbe hozatalára használnak majd fel. Emellett arra is kötelezte magát, hogy egy évig gondozza a körülötte lévő zöldterületet.
A talapzatával együtt 13 méter magas és így a világ legnagyobb fejszobrának számító műalkotást 1971-ben avatták fel, és jelenleg is látható Chemnitz belvárosában. Az egykori NDK területén lévő város 1953 és 1990 között viselte Karl Marx nevét.
Zuhant a növekedés üteme
Az Ikeának annál is inkább szüksége van új ötletekre, mivel a globális válság őt sem hagyta érintetlenül. A csoport tavaly óta összesen ötezer állást szüntetett meg, legutóbb éppen a németországi Gardelegenben lévő gyár bezárását volt kénytelen bejelenteni.
A költségcsökkentő lépéseket a hazai egységek sem úszták meg, tudta meg korábban az mfor.hu. Ennek keretében itthon csökkentették egyes dolgozóik munkaidejét és racionalizálták az áruházak energiafelhasználását. Elbocsátásokat a társaság itthon nem tervez.
A krízis az értékesítési adatokra is rányomta a bélyegét: az áruházlánc növekedési üteme ötödére csökkent a nemrég zárult üzleti évben nemzetközi szinten az előző évhez képest. Ez 1,4 százalékos növekedést és 21,5 milliárd eurós forgalmat jelent.
W. B.
Menedzsment Fórum