A tavalyi 183 millió után 2018-ban már 387 millió Twitter-felhasználó lehet a világon. A növekedés megdöbbentő módon nem az amerikai vagy az európai felhasználóknak köszönhető elsősorban, hanem a feltörekvő ázsiai, csendes-óceáni régiónak – írja az emarketer.com. Az oldal becsléseiben ráadásul a kínai piac nem is szerepel, hiszen jelenleg a Twitter tiltólistán van az országban.
A világ Twitter-felhasználóinak legnagyobb része, 30,5 százaléka már most is Ázsiában él, azonban ez az arány 2018-ra meghaladja majd a 40 százalékot, ha pedig Kína is feloldja a korlátozást, akkor ez a szám is nagyságrendekkel nőhet. A bővülés elsősorban az indiai és az indonéz felhasználóknak köszönhető majd, ahol már az idei évre vonatkozóan is 18,1, illetve 15,3 millió twitterezővel számolnak, amely már idén meg fogja haladni például a brit felhasználók számát.
Az emarketer a becslés során a Twitter céges előrejelzései mellett többek között forgalmi adatokat, felméréseket, kutatási eredményeket, az internet és a mobiltechnológia terjedési ütemét és demográfiai mutatókat vett figyelembe. Minden olyan felhasználó számít, aki legalább havonta egyszer belép az oldalra asztali vagy akár mobileszközről. Az így kapott számok eltérnek a Twitter által hivatalosan közölt havi 255 millió felhasználói számtól, főleg azért, mert az emarketer inkább támaszkodott a fogyasztói felmérések adataira, ezzel némileg kiszűrve például az egy személyhez köthető több regisztrációt.
A Facebooknak - saját adatak szerint - 1,28 milliárd olyan regisztráltja van, aki havonta legalább egyszer belép az oldalra, ebből 802 millió naponta használja. Érdekesség, hogy a felhasználók 81,2 százaléka nem az Egyesült Államokból vagy Kanadából keresi fel az oldalt.
Szász Péter
mfor.hu