3p

Kiadta az első vontatási engedélyt a Magyar Vasúti Hivatal. Az első magánvontató társaság így az Eurocom Zrt. lehet, amely két villamos mozdonyával megjelenhet a piacon. Mfor.hu tudósítás.

Megkapta a Magyar Vasúti Hivataltól a vontatási engedélyt az Eurocom Zrt. - mondta el Antal Dániel, a vasúti hivatal elnöke egy sajtótájékoztatón. A társaság, amely új üzletágként vág bele a szolgáltatásba, az első magántársaság, amely vontatási engedélyt kapott.

A szolgáltatás legkorábban két hónap múlva indulhat el - mondta lapunk kérdésére Sopronfalvi Zoltán, az Eurocom vezérigazgatója. Első körben két villamosmozdonnyal kezdik el a munkát, később azonban bővíteni fogják a mozdonyparkot. Várahtóan négy-öt éven belül válhat nyereségessé az üzletág, a tervek szerint összesen tíz mozdonnyal fognak majd dolgozni. Az Eurocom állandó és eseti szerződéseket is tervez kötni a vasúttársaságokkal - legyen szó akár személy, akár áruszállításról.

Komplex szolgáltatás a határon túlra is

Jóllehet első körben még csak Magyarország területén nyújtanának szolgáltatást, de később a határon túl is terjeszkedne a cég. Leginkább Ausztriában és Németországban szeretnének megjelenni. A határon átnyúló szolgáltatás tervéből az is következik, hogy a társaság mozdonyai legalább kétáramú járművek lesznek, hogy mind az orsztrák mind a magyar viszonyoknak megfeleljenek.

Kérdésünkre, hogy miért fognak inkább az Eurocommal és nem a MÁV-val szerződni a vasúttársaságok, a vezérigazgató azt felelte: a vontatási szolgáltatást komplex módon nyújtanák. Vagyis nem csak a vonatokat húzgálnák majd, hanem megoldanák az egyéb feladatokat is. Így pédlául, ha egy Hegyeshalom-Lökösháza viszonylatot kell teljesíteniük, akkor a budapesti veszteglést (ez esetenként több napig is eltart) lerövidítheti a társaság azzal, hogy például koordinálja a személyzet cseréjét. Emellett afféle nyomkövető rendszert is alklalmazna a cég: a vasúttársaságok így folyamatosan láthatják majd, hol tart a vonatuk.

Vannak még fehér foltok

Azt még nem maguk sem döntötték el, hogy az elsőként beszerzendő két villamos mozdonyt vásárolják vagy bérlik, illetve azt sem választották ki, melyik gyártótól szerzik be a járműveket. Mindazonáltal a bérlés látszik valószínűbbnek, annál is inkább, mert egy mozdony legyártatása legalább 12 hónapot vesz igénybe.

Az új vontatási szolgáltató piacra lépése után a vasúttársaságok is tágabb teret kaphatnak majd. A vállalkozásoknak ugyanis nem kell saját vontató kapacitást biztosítaniuk, a vontatási feladatokat akár ki is szervezhetik. Ráadásul a magyarországi viszonyokat tekintve - a mozdonypark a nyugdíjkorhatárhoz közelít - jelentős tömegű árut meg lehet majd mozgatni tíz mozdonnyal.

Az Eurocom Zrt. nem árulta el, mekkora beruházásra készülnek a vonatatási üzletág beindításával. A vezérigazgató annyit árult el, hogy a százmilliárdos nagyságrendű vontatási piacon "sokmilliós" beruházásra van szükség.

Menedzsment Fórum

Kapcsolódó anyagok:
Ötszázasával viszik az Alstom-mozdonyokat a kínaiak
Játszótársakat kap a MÁV és a GYSEV
270 millió euróért kapott megrendeléseket az Alstom

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!