3p

Hol éri a magyar gazdaságot a globális recesszió?
Lehet idén is költségvetési osztogatás? Bóvliba vágják Magyarországot?

Online Klasszis Klub élőben László Csabával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. május 7. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A napokban ért véget a reklámszakma egyik legnagyobb eseményének számító Cannesban rendezett fesztivál, amely számos tanulsággal szolgált a szakma képviselőinek. Úgy tűnik ugyanis, hogy a piaci konszolidáció a reklámok minőségére is rányomta bélyegét.

Azokban az időkben, amikor a Time magazin rezzenéstelen arccal úgy mutat be egy gyermekkönyvet, mintha az esemény címlap-sztori lenne, úgy érezzük vagy velünk van baj, vagy el kell futnunk a valóság elől. Ha azonban Amerikából Európába átrándulva – Dél-Franciaországban - is úgy érezzük, hogy feje tetejére állt a világ, akkor ne keressünk további bizonyítékot arra vonatkozólag, hogy a konszolidáció megfojtotta a kreativitást.

Finom irónia

Van abban valami finom irónia amikor egy mediterrán teraszon a napon üldögélve valami helyi ételkülönlegesség fogyasztása közben arról hallgat az ember előadást, - valakitől, aki a közelmúltban adta el dollármilliókért a reklámügynökségét, és aki most a Riviérán otthonra talált, - hogy milyen szomorú dolog szembesülni a ténnyel: a közösségi tulajdonban lévő szervezetek teljesen elüzletiesedtek.

Eközben néhány lelkes hallgató, akik még csak most szeretnének az üzleti életben feltörni támogatják is a fenti állítást. Kifejtik, hogy amióta a társaságok elsősorban és legfőképpen a részvényesek felé tartoznak felelősséggel, azóta az ügyfeleket kevésbé magasztalják, a vállalat és a környezete között pedig folyamatosan nő a távolság és csökken a kommunikáció.

Kár, hogy az okos vezérigazgatók megfeledkeznek arról a tényről, hogy a fogyasztók és a környezet szolgálatával nyerhetnek csak hosszútávon a tulajdonosok. Kár, mert a menedzserek széles köre nem gondolkozik hosszútávon, ők csak a holnapot szeretnék a pozíciójukban megérni. Ez a gondolkodásmód pedig rányomja a bélyegét az egész vállalatra az erőforrás allokációtól kezdve a marketingig.

Az aktuális téma

A hangulat, megadta a Cannesi Nemzetközi Reklámfesztivál nemhivatalos témáját is, amely jellemzően azt a kérdéskört boncolta, hogy a nagy ügynökségek problémái mennyire gátolják a jó munkát. Tipikus, hogy az üzleti oldala a szakmának nem képviseltette magát a korábbi súllyal. De náluk is jobban hiányzott egy a reklámokat meghatározó dolog: a kreativitás. Miközben mindenki megszállottan fókuszál a végtermékre, a gyárts legfontosabb fázisa az ötlet sikkadt el idén. Bár tegyük hozzá az ilyen bizonytalan időszakok jellemzően nem kedveznek a kockázat vállalásnak. Az ügyfelek pedig megelégedtek a középszerű, és átlagos reklámokkal, minthogy az egyébként is meghúzott büdzséből bukott kampányt gyártsanak.


LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!