3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Húsz százalékos bővülést és kétmilliárd forint feletti forgalmat tervez a Vonalkód Rendszerház Kft. a következő néhány évben. A száz százalékosan magyar tulajdonban lévő cég elsősorban a rádiófrekvenciás azonosítás hazai bevezetésével akar "utat törni magának". A sorbaállás nélküli vásárlás az RFID technológiával elméletileg megvalósulhatna, de elterjedését a magas költségek hátráltatják, tudósít az mfor.hu.

A szakember szerint az RFID jelenleg - és nagy valószínűséggel a jövőben is - főként gyűjtőcsomagolásra, raklap-azonosításra lesz alkalmas, az USA-ban is ezen a területen vezették be eddig. A kiskereskedelmi forgalomban a technológia szelektíven jelenhet majd meg, egyedi áruazonosításra csak kivételes esetben fogják használni (például, ha nagyon drága a termék). Amennyiben az árat sikerül lejjebb szorítani, akkor a szélesebb körű elterjedés is elképzelhető.

A rendszer előnye, hogy a bélyeget a doboz belsejében is el lehet helyezni, illetve nem szükséges a raklapot szétbontani, mivel az eszköz egyszerre leolvassa a benne található összes produktum árát. A megtérülés lehetőségét a szakemberek abban látják, hogy átláthatóbbá, szervezettebbé teszi az ellátási tevékenységet.

Érdekesség, hogy a technológia egyik továbbfejlesztett típusa (EPC koncepció) képes egyedi adatok azonosítására is. Leolvassa például, hogy a terméket mikor gyártották, hova küldték, milyen hőfokon tárolták, és az adott pillanatig felvett hőmennyiség függvényében még mennyi ideig érvényes a szavatosságot. (A módszer lényege: az információt internet alapú adatbázisban, EPC networkben tárolják.) EPC kódot Európában még nem lehet venni, mivel a kontinens rádiófrekvenciájára alkalmas verzió idén jelenik meg.

A jelenleg alkalmazott vonalkódos eljárás "betelepítése" - a nagykereskedelmi cégek 30-40 ezer négyzetméteres élelmiszerraktárainak a méreteire szabva - összesen 75-90 millió forintba kerül. Ez tartalmazza a számítógépes hardver, a szerverek, a raktárkezelő szoftver, a vonalkódos technika és az adatgyűjtő rendszer kialakításának költségeit is. Az RFID eszközei és azok telepítése nagyjából ugyanennyibe kerülnek, de - mint a fentiekből kiderült - esetükben az üzemeltetés jóval drágább.


mfor.hu körkép
Az automatikus azonosítás fajtái:
- Vonalkód rendszer
- Biometrikus azonosítás: hang és ujjlenyomat alapján
- Karakterfelismerő
- Smart kártyák
- RFID (rádiófrekvenciás azonosítás)



RFID: a Wal-Mart már alkalmazza

Az RFID piaca az USA-ban jelenleg 1,9 milliárd dollárt tesz ki, a várakozások szerint 3 év múlva ez az összeg 6 milliárdra, 10 év múlva 26 milliárdra fog rúgni. A rendszer alkalmazását a Wal-Mart a nagyobb beszállítóitól máris megköveteli, és léteznek a világon kísérleti jellegű kiskereskedelmi alkalmazások is. A Vonalkód Kft. szerint hazánkban nagy valószínűséggel a papíripari cégek lesznek az első ügyfeleik.

A cég árbevétele tavaly 1,27 egymilliárd forint volt, saját tőkéje 300 millió, eredménye pedig 100 millió forintot tett ki. A tavalyihoz képest több mint 10 százalékos növekedéssel 1,4 milliárd forintos forgalmat várnak erre az évre, a következő években átlagosan 20 százalék körüli bővülést és kétmilliárd forintot meghaladó forgalmat terveznek.

A társaság több éve együttműködik az AutoID piacon - a Symbol után - a második legnagyobb céggel, az Intermec-kel, amely a kezdetektől, 40 éve van jelen az ágazatban, és a legtöbb szabadalommal rendelkezik a világon.

Nagy Vajda Zsuzsa Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!