2p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Kommunikációs Klub április 4-i találkozóján a társadalmi célú kommunikáció és reklám témájáról cseréltek eszmét a meghívott szakemberek és vendégek. A szakértői oldalon ez alkalommal Keresztes Cecília Magyar Hospice Alapítvány, Fodor Zsuzsa SectorBridge Tanácsadó Iroda, Incze Kinga McCann - Erickson Budapest és Gerencsér Balázs Nonprofit Információs és Oktató Központ Alapítvány képviseletében foglalt helyet. Az est moderátora a korábbiakhoz hasonlóan László Ágnes újságíró volt.

Utolsó előadónk abban látja a problémát, hogy kevés nagy reklámügynökség segít, így csak néhány civilszervezetnek adódik lehetősége, hogy komolyabb kampánnyal jelenjen meg az emberek előtt. „Van 30.000 szervezet, ebből, ha 10 átmegy a rostán, sokat mondok. A többinek ez a lehetőség nem adatik meg. Persze szó sincs arról, hogy mindegyiknek lehetőséget kell adni, hogy plakáton megjelenjen, de általában semmi esélye sincs egy non-profit szervezetnek, hogy bekerüljön az országos médiába.” – vélekedett Gerencsér úr.

A rendezvény során megtudhattuk, hogy a nemzetközi gyakorlat igen vegyes megoldásokat kínál arra vonatkozóan, hogyan lehet megoldani a non-profit szervezetek kommunikációjának kérdését. Elhangzott, hogy van olyan ország, ahol a reklámbevételek bizonyos százalékát költik ilyen célokra. Amerikában például van egy alap ahová ezeket a százalékokat befizetik, és az alapítványok pályázat útján juthatnak hozzá ezekhez a pénzekhez. A pénzből piaci alapon intézik a kampányokat, kifizetik a profi cégek díjait.

Arra a kérdésre, hogy van-e esély ilyen változásokra Gerencsér Balázs a következőket mondta:
„A civilszervezetek nagyon szeretnék a változást. Megpróbálunk összehozni egy olyan társaságot a szektoron belül, akik előkészítenének egy non-profit törvénytervezetet. Ez tartalmazná, hogyan lehet növelni a médiákban történő szereplések számát, és a társadalmi célú reklámok megjelenését is szabályozná. De nem látok esélyt arra, hogy mi, a non-profit szektor, ezeket a fontos törvényeket önállóan módosíttathassuk. Ez a helyzet azonban dzsungel-harcot jelent, s ezen hamarosan változtatni kell.”


A felvezető, bemutatkozó után a résztvevők számos érdekes véleményt, kérdést fogalmaztak meg a téma kapcsán.

A Kommunikációs Klub következő alkalma 2002. április 18-án 19 órakor lesz, téma a szolgáltatásmarketing.

Szeretettel várunk mindenkit!

A részvétel ingyenes.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!