Utolsó előadónk abban látja a problémát, hogy kevés nagy reklámügynökség segít, így csak néhány civilszervezetnek adódik lehetősége, hogy komolyabb kampánnyal jelenjen meg az emberek előtt. Van 30.000 szervezet, ebből, ha 10 átmegy a rostán, sokat mondok. A többinek ez a lehetőség nem adatik meg. Persze szó sincs arról, hogy mindegyiknek lehetőséget kell adni, hogy plakáton megjelenjen, de általában semmi esélye sincs egy non-profit szervezetnek, hogy bekerüljön az országos médiába. vélekedett Gerencsér úr.
A rendezvény során megtudhattuk, hogy a nemzetközi gyakorlat igen vegyes megoldásokat kínál arra vonatkozóan, hogyan lehet megoldani a non-profit szervezetek kommunikációjának kérdését. Elhangzott, hogy van olyan ország, ahol a reklámbevételek bizonyos százalékát költik ilyen célokra. Amerikában például van egy alap ahová ezeket a százalékokat befizetik, és az alapítványok pályázat útján juthatnak hozzá ezekhez a pénzekhez. A pénzből piaci alapon intézik a kampányokat, kifizetik a profi cégek díjait.
Arra a kérdésre, hogy van-e esély ilyen változásokra Gerencsér Balázs a következőket mondta:
A civilszervezetek nagyon szeretnék a változást. Megpróbálunk összehozni egy olyan társaságot a szektoron belül, akik előkészítenének egy non-profit törvénytervezetet. Ez tartalmazná, hogyan lehet növelni a médiákban történő szereplések számát, és a társadalmi célú reklámok megjelenését is szabályozná. De nem látok esélyt arra, hogy mi, a non-profit szektor, ezeket a fontos törvényeket önállóan módosíttathassuk. Ez a helyzet azonban dzsungel-harcot jelent, s ezen hamarosan változtatni kell.
A felvezető, bemutatkozó után a résztvevők számos érdekes véleményt, kérdést fogalmaztak meg a téma kapcsán.
A Kommunikációs Klub következő alkalma 2002. április 18-án 19 órakor lesz, téma a szolgáltatásmarketing.
Szeretettel várunk mindenkit!
A részvétel ingyenes.
Lassan érik a non-profit szféra
A Kommunikációs Klub április 4-i találkozóján a társadalmi célú kommunikáció és reklám témájáról cseréltek eszmét a meghívott szakemberek és vendégek. A szakértői oldalon ez alkalommal Keresztes Cecília Magyar Hospice Alapítvány, Fodor Zsuzsa SectorBridge Tanácsadó Iroda, Incze Kinga McCann - Erickson Budapest és Gerencsér Balázs Nonprofit Információs és Oktató Központ Alapítvány képviseletében foglalt helyet. Az est moderátora a korábbiakhoz hasonlóan László Ágnes újságíró volt.