2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Kommunikációs Klub április 4-i találkozóján a társadalmi célú kommunikáció és reklám témájáról cseréltek eszmét a meghívott szakemberek és vendégek. A szakértői oldalon ez alkalommal Keresztes Cecília Magyar Hospice Alapítvány, Fodor Zsuzsa SectorBridge Tanácsadó Iroda, Incze Kinga McCann - Erickson Budapest és Gerencsér Balázs Nonprofit Információs és Oktató Központ Alapítvány képviseletében foglalt helyet. Az est moderátora a korábbiakhoz hasonlóan László Ágnes újságíró volt.

Utolsó előadónk abban látja a problémát, hogy kevés nagy reklámügynökség segít, így csak néhány civilszervezetnek adódik lehetősége, hogy komolyabb kampánnyal jelenjen meg az emberek előtt. „Van 30.000 szervezet, ebből, ha 10 átmegy a rostán, sokat mondok. A többinek ez a lehetőség nem adatik meg. Persze szó sincs arról, hogy mindegyiknek lehetőséget kell adni, hogy plakáton megjelenjen, de általában semmi esélye sincs egy non-profit szervezetnek, hogy bekerüljön az országos médiába.” – vélekedett Gerencsér úr.

A rendezvény során megtudhattuk, hogy a nemzetközi gyakorlat igen vegyes megoldásokat kínál arra vonatkozóan, hogyan lehet megoldani a non-profit szervezetek kommunikációjának kérdését. Elhangzott, hogy van olyan ország, ahol a reklámbevételek bizonyos százalékát költik ilyen célokra. Amerikában például van egy alap ahová ezeket a százalékokat befizetik, és az alapítványok pályázat útján juthatnak hozzá ezekhez a pénzekhez. A pénzből piaci alapon intézik a kampányokat, kifizetik a profi cégek díjait.

Arra a kérdésre, hogy van-e esély ilyen változásokra Gerencsér Balázs a következőket mondta:
„A civilszervezetek nagyon szeretnék a változást. Megpróbálunk összehozni egy olyan társaságot a szektoron belül, akik előkészítenének egy non-profit törvénytervezetet. Ez tartalmazná, hogyan lehet növelni a médiákban történő szereplések számát, és a társadalmi célú reklámok megjelenését is szabályozná. De nem látok esélyt arra, hogy mi, a non-profit szektor, ezeket a fontos törvényeket önállóan módosíttathassuk. Ez a helyzet azonban dzsungel-harcot jelent, s ezen hamarosan változtatni kell.”


A felvezető, bemutatkozó után a résztvevők számos érdekes véleményt, kérdést fogalmaztak meg a téma kapcsán.

A Kommunikációs Klub következő alkalma 2002. április 18-án 19 órakor lesz, téma a szolgáltatásmarketing.

Szeretettel várunk mindenkit!

A részvétel ingyenes.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!