2002. április 11. 11:00

A Kommunikációs Klub április 4-i találkozóján a társadalmi célú kommunikáció és reklám témájáról cseréltek eszmét a meghívott szakemberek és vendégek. A szakértői oldalon ez alkalommal Keresztes Cecília Magyar Hospice Alapítvány, Fodor Zsuzsa SectorBridge Tanácsadó Iroda, Incze Kinga McCann - Erickson Budapest és Gerencsér Balázs Nonprofit Információs és Oktató Központ Alapítvány képviseletében foglalt helyet. Az est moderátora a korábbiakhoz hasonlóan László Ágnes újságíró volt.

Utolsó előadónk abban látja a problémát, hogy kevés nagy reklámügynökség segít, így csak néhány civilszervezetnek adódik lehetősége, hogy komolyabb kampánnyal jelenjen meg az emberek előtt. „Van 30.000 szervezet, ebből, ha 10 átmegy a rostán, sokat mondok. A többinek ez a lehetőség nem adatik meg. Persze szó sincs arról, hogy mindegyiknek lehetőséget kell adni, hogy plakáton megjelenjen, de általában semmi esélye sincs egy non-profit szervezetnek, hogy bekerüljön az országos médiába.” – vélekedett Gerencsér úr.

A rendezvény során megtudhattuk, hogy a nemzetközi gyakorlat igen vegyes megoldásokat kínál arra vonatkozóan, hogyan lehet megoldani a non-profit szervezetek kommunikációjának kérdését. Elhangzott, hogy van olyan ország, ahol a reklámbevételek bizonyos százalékát költik ilyen célokra. Amerikában például van egy alap ahová ezeket a százalékokat befizetik, és az alapítványok pályázat útján juthatnak hozzá ezekhez a pénzekhez. A pénzből piaci alapon intézik a kampányokat, kifizetik a profi cégek díjait.

Arra a kérdésre, hogy van-e esély ilyen változásokra Gerencsér Balázs a következőket mondta:
„A civilszervezetek nagyon szeretnék a változást. Megpróbálunk összehozni egy olyan társaságot a szektoron belül, akik előkészítenének egy non-profit törvénytervezetet. Ez tartalmazná, hogyan lehet növelni a médiákban történő szereplések számát, és a társadalmi célú reklámok megjelenését is szabályozná. De nem látok esélyt arra, hogy mi, a non-profit szektor, ezeket a fontos törvényeket önállóan módosíttathassuk. Ez a helyzet azonban dzsungel-harcot jelent, s ezen hamarosan változtatni kell.”


A felvezető, bemutatkozó után a résztvevők számos érdekes véleményt, kérdést fogalmaztak meg a téma kapcsán.

A Kommunikációs Klub következő alkalma 2002. április 18-án 19 órakor lesz, téma a szolgáltatásmarketing.

Szeretettel várunk mindenkit!

A részvétel ingyenes.

Hitelre van szükséged?

Találd meg a legideálisabb kölcsönt az Mfor és a Bank360 közös kalkulátoraival! Ha kevesebb mint 5 millió forintra van szükséged, tucatnyi kedvező kamatozású személyi kölcsönt hasonlíthatsz össze a Személyi Kölcsön Kalkulátorral. Ha lecserélnéd a régit, vagy megtaláltad álmaid járgányát, egy olcsó autóhitellel akár már néhány napon belül a volán mögé ülhetsz az Autóhitel Kalkulátor segítségével. Nagyobb terveid vannak és több pénz kell? A lakásvásárlásra fordítható hitelek között hatalmasak az eltérések, ilyenkor érdemes csak igazán összehasonlítani az ajánlatokat! 

A Bank360 és az Mfor összegyűjtötte, hogy melyek február legkedvezőbb hitelei:

Ha jól jönne 1,5 millió forint, a Raiffeisen Bankot érdemes most felkeresni, mivel a személyi kölcsön 30 379 forintos törlesztőrészlet mellett lehet a tiéd 60 hónapos futamidővel. 3 millió forintra lenne szükséged autóvásárláshoz? A CIB Banknál már 60 654 forintos havi törlesztéssel igényelheted jövedelemérkeztetéssel. Az Erste Banknál igényelhető lakáshitellel pedig 10 millió forintot vehetsz fel 20 éves futamidőre havi 54 712 forintos törlesztőrészlettel.

Másfajta kölcsönt keresel? Ez a kalkulátor segíthet megtalálni azt a hitelt, amit keresel.