A Magyarországon tavaly mintegy 6 millió olajipari terméket értékesítő vállalat jelenleg 17 százalékos piaci részesedéssel rendelkezik. Az új benzinkutak létesítése mintegy 15 millió euró befektetést igényel, mondta Gerhard Roiss.
Az igazgató szerint Magyarországon érdemes fenntartani a csak kiskereskedelmi tevékenységet folytató leányvállalatukat, mert az OMV schwechati finomítójából a Dunán olcsón lehet szállítani a termékeket. A társaság korábban az Aral és a BP magyarországi benzinkúthálózatát vette át. A továbbiakban elsősorban Lengyelországban és Ukrajnában lát kiaknázható lehetőségeket az osztrák cég.
A MOL-lal nincs versengés
Mint mondta: a piacvezhető MOL-lal nem akarják és nem is tudják felvenni a versenyt, hanem elsősorban prémium kategóriás termékekkel kívánnak megjelenni. Az OMV következő évekre tervezett jelentős bővülésében várhatóan nem jut szerep Magyarországnak: a teljes finomító kapacitásának megduplázására készülő vállalat sem finomítót, sem kutatóközpontot nem tervez Magyarországon.

Bővítik az olajkitermelést: 2010-re napi 500 ezer hordó kőolajegyenérték kitermelését tervezik; idén júniusban ez a szám napi 330 ezer hordó volt. A célok eléréséhez fejlesztésekre, elsősorban további felvásárlásokra lesz szükség. Az OMV által kitermelt, napi 330 ezer hordó kőolajegyenérték jelentős része, 208 ezer hordó már jelenleg is Romániából származik, ezt az arányt nem növelik jelentősen, más nemzetközi érdekeltségeiket azonban csaknem meg fogják négyszerezni. Az OMV 2004-ben szerezte meg a Romániában és Kazahsztánban jelentős készletekkel rendelkező Petrom részvényeinek 51 százalékát.
Aktív jelenlét a régióban
A növekedés által az OMV jelenlegi európai piacvezető szerepét tovább akarja mélyíteni, mondta Gerhard Roiss, a finomítói és értékesítési üzletág vezetője. Ismertetése szerint az OMV és a Petrom kiskereskedelmi és kereskedelmi eladásai tekintetében Európában 20 százalékos piaci részesedéssel rendelkezik. A 13 közép-kelet-európai országban, elsősorban az ukrajnai, lengyel és törökországi lehetőségek kihasználásával 2011-re piacvezető szeretne lenni az osztrák vállalat.
A növekedést évente 1,7 milliárd eurós befektetéssel tervezik elérni. Számításaik szerint az Ausztriától keletre eső régióban az olajszükséglet öt év alatt 10-13 százalékkal nő.
MTI / Menedzsment Fórum