A MAKSZ az Arany Penge szervezőjeként a verseny kiírásakor minden esetben az egyenlő versenyzési esélyek és független, tiszta, professzionális versenykörülmények megteremtésére helyezi a hangsúlyt, így a shortlistre jutott alkotások elbírálását minden esetben az adott évi zsűri elnök vezetésével és szakmai irányításával a fő zsűrire bízza.
A grémium idén nagyon szigorúan értékelte az alkotásokat Tordai Péter zsűrielnök által felállított szempontrendszer szerint. Nemcsak a kreativitás és az ötlet, hanem a megjelenés helye, száma és célcsoport relevanciája is nyomott a latba. Már az előzsűrizés során több nevezett alkotás kihullott a versenyből, melyek nevezési problémák miatt érvénytelennek minősültek.
A végső megmérettetésre végül 153 shortlistes alkotás jutott tovább a 18 fős független, az iparág legelismertebb kreatívigazgatóiból álló szakmai zsűri elé. A végső zsűrizés egy helyszínen, két különböző csoportban párhuzamosan történt. A főzsűri a 153 shortlisre jutott alkotásból etikai, morális, nem eredeti ötlet, fesztiválhirdetés (scam) gyanú és egyéb szempontok miatt további pályaműveteket vett le a shortlistről. Az Arany Penge Fesztivál szervezőbizottsága a kiírás értelmében azonnal ad-hoc, független médiaszakértőkből álló szakmai bizottságot hívott össze az előzsűrizés során kizárt és a shortlistről levett alkotások felülvizsgálatára. A fő zsűri döntését a médiaszakértőkből álló bizottság 8 esetben jogosnak ítélte, így végül 145 shortlistes alkotás versenyezhet tovább a végső díjakért.
A döntőbe jutott ügynökségek közül a legtöbb shortlistre jutott alkotással az ACG (15), a Laboratory Ideas (14) és a DDB (13) versenyez. Az élmezőnyben van még a kirowski Isobar, a Café Communications és a Cluso.
Az idei versenyre 15 kategóriában lehetett nevezni. A legtöbb, 23 rövidlistás pályamunka Filmes megoldások kategóriában született. Digitális megoldások kategóriában 18, míg Rendezvényes megoldások kategóriában 16 nevezés került döntőbe. Emellett Társadalmi célú és Integrált megoldások kategóriában is szép számban talált kiváló teljesítményeket a zsűri.
Megrendelői oldalról szemlélve az alkotásokat a Magyar Telekom, a Vodafone Magyarország és Porsche Hungaria kampányok szerepelnek legtöbbet a listán, de az Extreme Digital és a Kraft Foods is bőségesen ellátta feladattal az ügynökséget – a nevezett és shortlistre került alkotások tanúsága alapján. Több olyan kampány is volt – a Sió Megszállottak, a Café Budapest Kortárs Művészeti Fesztivál, Elektromos Dobozok és a Zöld Pardon Forever – amelyek több kategóriában is rövidlistára kerültek.
A díjátadó 2012. május 25-én pénteken a Dürlin rendezvényközpontban kerül megrendezésre.
mfor.hu