Így mentek ki a vállalati jetek a divatból szinte egyik napról a másikra - kétségbeesésbe taszítva azok gyártóit. Az év első háromnegyedében a Forbes magazin szerint 615 üzleti gépet szállítottak le, közel 38 százalékkal kevesebbet a tavalyinál. De a birodalom visszavág. A repülőgépgyártók kampányt indítottak, hogy meggyőzzék az embereket, a vállalatvezetőket - de különösen a kongresszust -, hogy a vállalati repülőgép nem keveseknek járó luxus, hanem a munka irányításának és az üzletkötésnek fontos eszköze.
A National Business Aviation Association megpróbálja megmagyarázni, hogy a vállalati repülőgépek mennyire fontosak az amerikai gazdaság és a közlekedési rendszer szempontjából - írta az Avionews. Rávilágítanak arra, mennyi munkahelyet jelent a magánrepülés, és mennyire fontos az olyan közösségek számára, ahol nem fordulnak meg a légitársaságok gépei. Bármilyen meglepő, az üzleti gépet használók 85 százaléka kis- és középvállalat, és a gépeket az esetek 70-75 százalékában nem a csúcs-, hanem a középvezetők használják. És egyáltalán nem indokolatlanul: a legtöbbször akkor vetik be ezeket, amikor egyetlen napon három vagy akár öt városban kell tárgyaljanak, emellett útközben sokszor bizalmas megbeszéléseket folytatnak a fedélzeten vagy olyan termékeket szállítanak, amire egy menetrendszerű járaton nem volna lehetőség. Frederico Curado, az igen sikeres Embraer brazil repülőgépgyár igazgatója szerint egy tipikus road show keretében az embernek 3-4 nap alatt 10, 12 vagy akár 20 helyszínen kell megjelennie, ami lehetetlen magánrepülőgép nélkül, egyes országokon, mint például Kínán vagy akár Brazílián belül pedig rendkívül időigényes menetrendszerű járatokkal utazni, írja a Napi Gazdaság.