2p

Összeomlik vagy magára talál a magyar gazdaság?
Tartogat még meglepetéseket Trump?
Ki profitálhat Gyurcsány Ferenc távozásából?

Online Klasszis Klub élőben Lengyel Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves politológust, közgazdászt!

2025. május 20. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A recesszió mélypontján a magánrepülőgépek a vállalati harácsolás szimbólumai lettek, köznevetség tárgyává váltak a Washingtonban állami segélyért kalapozó vállalatvezetők, akik üzleti sugárhajtású luxusgépekkel érkeztek a megbeszélésekre. Ahogy azt egy republikánus képviselő mondta akkor a nagy autógyárak vezérigazgatóinak, ez majdnem olyan, mintha valaki szmokingban és cilinderben beállna az ingyenkonyha előtt várakozók sorába.

Így mentek ki a vállalati jetek a divatból szinte egyik napról a másikra - kétségbeesésbe taszítva azok gyártóit. Az év első háromnegyedében a Forbes magazin szerint 615 üzleti gépet szállítottak le, közel 38 százalékkal kevesebbet a tavalyinál. De a birodalom visszavág. A repülőgépgyártók kampányt indítottak, hogy meggyőzzék az embereket, a vállalatvezetőket - de különösen a kongresszust -, hogy a vállalati repülőgép nem keveseknek járó luxus, hanem a munka irányításának és az üzletkötésnek fontos eszköze.

A National Business Aviation Association megpróbálja megmagyarázni, hogy a vállalati repülőgépek mennyire fontosak az amerikai gazdaság és a közlekedési rendszer szempontjából - írta az Avionews. Rávilágítanak arra, mennyi munkahelyet jelent a magánrepülés, és mennyire fontos az olyan közösségek számára, ahol nem fordulnak meg a légitársaságok gépei. Bármilyen meglepő, az üzleti gépet használók 85 százaléka kis- és középvállalat, és a gépeket az esetek 70-75 százalékában nem a csúcs-, hanem a középvezetők használják. És egyáltalán nem indokolatlanul: a legtöbbször akkor vetik be ezeket, amikor egyetlen napon három vagy akár öt városban kell tárgyaljanak, emellett útközben sokszor bizalmas megbeszéléseket folytatnak a fedélzeten vagy olyan termékeket szállítanak, amire egy menetrendszerű járaton nem volna lehetőség. Frederico Curado, az igen sikeres Embraer brazil repülőgépgyár igazgatója szerint egy tipikus road show keretében az embernek 3-4 nap alatt 10, 12 vagy akár 20 helyszínen kell megjelennie, ami lehetetlen magánrepülőgép nélkül, egyes országokon, mint például Kínán vagy akár Brazílián belül pedig rendkívül időigényes menetrendszerű járatokkal utazni, írja a Napi Gazdaság.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!