A digitális technológia jóvoltából már akár egy teljes James Dean film újbóli elkészítésére is lehetőség van, a kérdés csupán az, mutatkozik-e igény a halottak feltámasztására. Ezért találta ki a marketing értékelő központ a "halott Q" pontrendszert, melynek segítségével 150 néhai sztár mai piaci értékét próbálják meghatározni.
A legújabb, 2005-ös lista élén Lucille Ball, Bob Hope és John Wayne áll. Annak ellenére, hogy a Forbes besorolás szerint Elvis neve éri a legtöbbet, ő mindössze a tizenkettedik helyig jutott. Az első tízben találunk közelmúltban elhunyt sztárt is: a talk-show-jairól híres Johnny Carson január 23-án távozott az élők sorából.
Az értékelő központ listája a reklámszakemberek és a hirdetők mellett jogi vitákban is segítséget nyújthat, hiszen pontos képet kapunk arról, ki mennyit ér a piacon.
Menedzsment Fórum
Magas a halott sztárok reklámértéke
Egyesek élő sztárokkal reklámozzák legújabb termékeiket, mások a régi nagy nevekre esküsznek. Egykori sztárok jelenlegi reklámértékét határozza meg a halott-index.