3p

Hol éri a magyar gazdaságot a globális recesszió?
Lehet idén is költségvetési osztogatás? Bóvliba vágják Magyarországot?

Online Klasszis Klub élőben László Csabával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. május 7. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Magyar Hajózási Rt. ingatlangazdálkodási, logisztikai és kikötői tevékenységét a tulajdonos ÁPV Rt. döntése értelmében várhatóan novembertől önálló társaságokba szervezi ki - mondta Somlóvári László, a Mahart Rt. vezérigazgatója.

A Budapesti Szabadkikötő 75 éves megalakulása alkalmából rendezett ünnepségen a vezérigazgató elmondta: az M-Ingatlan Rt. a központi székház, az újpesti hajójavító, illetve a balatoni Mahart-üdülők kezelésével fog foglalkozni, Gönci János vezérigazgató vezetésével. A DunaCargó Kft. Litvai János irányításával a logisztikai tevékenységet végzi majd, míg a Szabadkikötő Rt. vezetője Somlóvári László lesz. A vezérigazgató az MTI-nek nyilatkozva utalt arra, hogy a Szabadkikötő Rt.-hez négy leányvállalat fog tartozni: a Ferroport, az Agroterminál, a Gabonaterminál, valamint a Konténercenter Kft.

Elmondta azt is, hogy a Mahart Rt. egyelőre megmarad és tulajdonosa lesz a DunaCargó Kft.-nek, valamint a Mahart személyhajózással foglalkozó Passnave Kft.-ben megtartja tulajdonrészét. Somlóvári László kiemelte, hogy az új társaságok várható novemberi megalakulása után az ÁPV Rt. elképzelése szerint először a DunaCargó Kft.-t fogják privatizálni és csak a későbbiekben kerülhet sor a többi társaság eladására.

A vezérigazgató elmondta: az idén várhatóan 6,8 milliárd forint árbevételt ér el a társaság a múlt évi 5,2 milliárd forint után. Üzemi szinten 350 milliós veszteséget könyvelnek el, noha a 2002-ben még 500 millió forintos veszteségük volt.

2003-ban a mérleg szerinti eredmény várhatóan 1,2 milliárd forintot fog kitenni, ami elsősorban annak köszönhető, hogy egy jelentős szabadkikötői területet eladtak mintegy 1,8 milliárd forintért, ahol a dél-budapesti szennyvíztisztító telep fog megvalósulni. Utalt arra, hogy 2002-ben az adózás utáni vesztesége a társaságnak még mintegy 1 milliárd forintot tett ki.

Kazatsay Zoltán, a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium helyettes államtitkára közölte: felavatásakor a Csepeli Szabadkikötő Európa legmodernebb folyami kikötőjének számított. Jelenleg 60 vállalkozás működik a kikötőben. Kazatsay Zoltán véleménye szerint az következő évek feladata, hogy több milliárd forint értékben korszerűsítéseket hajtsanak végre a kikötő infrastruktúrájában, aminek része a Csepel-sziget és a szárazföld közötti Kvassay-híd közúti kapacitásának növelése és a közelben lévő budapesti Intermodális Logisztikai központtal való szoros együttműködés kiépítése.

A helyettes államtitkár reményét fejezte ki, hogy a magyar gazdaság várható erőteljesebb növekedésének beindulásával jelentősen emelkedik majd a kikötő forgalma, és a kikötői infrastruktúra fejlesztésekor számítanak az Európai Unió támogatására is.


LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!