3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Második éve az Apple vezeti a globális márkarangsort az Interbrand Global Brands-jelentése szerint. A 2014-es év legnagyobb nyertese azonban a Facebook lett.

Az élen állók

Az Apple 2013 után idén is a Global Brands-lista első helyére került a 21 százalékos értéknövekedést magáénak tudva, így a márka értéke immár közel 119 milliárd dollárra tehető (átszámítva 28,5 ezer milliárd forint, ami alig marad el a teljes tavalyi magyar GDP 29 ezer milliárdos értékétől). A második helyre szintén egy IT-cég került, a Google 15 százalékos növekedéssel már több mint 107 milliárd dollárt ért.

A technológiai szektor idei dominanciája megkérdőjelezhetetlen, hiszen a lista első 5 helyéből 4-et foglalt el magának egy-egy szereplő. A kakukktojás ebből a szempontból a harmadik helyen tanyázó Coca-Cola, mely csak egy szerény 3 százalékos márkaerősödést tudhat magáénak. Értéke 81,5 milliárd dollár.

Az autóiparból a legelőkelőbb helyezést a Toyota szerezte meg magának, a márka értéke 20 százalékot növekedett egy év alatt, így már közel 42,4 milliárdot ér. A Mercedes-Benz "csak" a 10. helyet csípte el 8 százalékos értéknövekedésével.

A nagy nyertesek

Ugyan az Apple és a Toyota 20 százalék közeli plusza impozánsnak tűnik, más márkák még ennél is nagyobbat tudtak fejlődni. Ebből a szempontból megkérdőjelezhetetlen a Facebook előnye, hiszen a márka 86 százalékos növekedést követően 14,4 milliárd dollárt ér már idén. Kiemelkedő fejlődést jegyezhetnek fel egyébként az autógyártók is, hiszen a Toyota 20 százalékos pluszát meghaladva növekedett az Audi (+27 százalék), a Volkswagen és a Nissan márkaértéke is (egyaránt +23 százalék).

A nagy vesztesek

Természetesen nem csak nagyot tudtak nyerni egyes márkák, de voltak olyanok is, melyek hatalmasat buktak, bár az elmúlt év történéseit tekintve egyáltalán nem kell, hogy meglepetés legyen például a Nokia 44 százalékos romlása. Ezzel kiemelkedik a mezőnyből, ám még így is sikerült épp bent maradnia a 100-as listán a 98. helyet elfoglalva. Szintén óriásit bukott a Nintendo is, melynek értéke 33 százalékos zuhanást követően alig ér többet 4 milliárd dollárnál.

Újoncok

Az idei listára is felkerült néhány újonc, amelyek közül is a DHL lehet a legbüszkébb magára, hiszen közel 5,1 milliárd dolláros értéke egyből a 81. helyre kvalifikálta a márkát. A Land Rover 4,4 milliárdos értékével a 91., a FedEx pedig a 92. helyen lépett fel a Top100-ba. Újoncként a kínai Huawei és a Hugo Boss is a Global Brands-lista tagjaként mondhatja magát az idei évben.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!