A Volkswagen csoport zászlóshajójának tartott Audi márka eladásai közben 11 százalékkal nőttek, de csak 146,2 ezer darabot értek el. A Daimlerhez tartozó Mercedes-Benz 13 százalékos növekedéssel 150,7 ezer darabos eladást ért el, azaz szintén lemaradt a BMW-hez képest.
A BMW-nek jó esélye van rá, hogy a tizedik egymást követő alkalommal is piacvezetőként zárja az évet a német felsőkategóriás autók piacán, habár élesedik a verseny.
Az idei első tizenegy hónap összesített adatai alapján a BMW 43 ezerrel több autót adott el, mint az Audi, de 2013-ban még 54 ezer darab autó volt köztük ilyenkor a különbség. A Mercedes-Benz 147 ezer eladott autóval van lemaradva a BMW-hez képest, 2013 első tizenegy hónapja után 177 ezer darab autó volt a különbség.
2014 első tizenegy hónapjában a BMW csoportszintű eladásai elérték az 1,902 millió autót, ez 7,1 százalékos növekedés a tavalyi év azonos időszakában eladott 1,777 millió autóhoz képest.
Ian Robertson, a BMW igazgatósági tagja szerint már magabiztosak, hogy az év végéig csoportszinten több mint 2 millió autót tudnak eladni, amely új rekord lenne.
MTI