2p

Novemberi eladási rekordot döntött idén a német BMW autógyártó. 6,2 százalékos növekedés után 158,9 ezer autót és városi terepjárót értékesített a BMW csoport a névadó márkájából.

A Volkswagen csoport zászlóshajójának tartott Audi márka eladásai közben 11 százalékkal nőttek, de csak 146,2 ezer darabot értek el. A Daimlerhez tartozó Mercedes-Benz 13 százalékos növekedéssel 150,7 ezer darabos eladást ért el, azaz szintén lemaradt a BMW-hez képest.

A BMW-nek jó esélye van rá, hogy a tizedik egymást követő alkalommal is piacvezetőként zárja az évet a német felsőkategóriás autók piacán, habár élesedik a verseny.

Az idei első tizenegy hónap összesített adatai alapján a BMW 43 ezerrel több autót adott el, mint az Audi, de 2013-ban még 54 ezer darab autó volt köztük ilyenkor a különbség. A Mercedes-Benz 147 ezer eladott autóval van lemaradva a BMW-hez képest, 2013 első tizenegy hónapja után 177 ezer darab autó volt a különbség.

2014 első tizenegy hónapjában a BMW csoportszintű eladásai elérték az 1,902 millió autót, ez 7,1 százalékos növekedés a tavalyi év azonos időszakában eladott 1,777 millió autóhoz képest.

Ian Robertson, a BMW igazgatósági tagja szerint már magabiztosak, hogy az év végéig csoportszinten több mint 2 millió autót tudnak eladni, amely új rekord lenne.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!