Év végéig várhatóan további 125 kocsit helyeznek üzembe. Idén további 50, majd 2007 nyaráig az utolsó 50 kocsi is megérkezik. Mint ismert, április 5-én írták alá a szerződést a háromszáz használt személykocsi lízingbe vételéről. A járművek 3 év bérleti viszony után jelképes értéken kerülnek át a MÁV ZRt. tulajdonába. A pénzügyi lízing törlesztése egyenletes féléves ütemekben, hét féléven keresztül történik, a kocsik beszerzési ára 13 millió euró, derül ki a MÁV közleményéből.
8-12 millió forint a honosítás
A műszaki vizsgálatokat és a szükséges átalakításokat a MÁV Szolnoki Járműjavító Kft.-ben végzik, de alvállalkozóként valamennyi - személykocsikkal foglalkozó - járműjavító részt vesz benne. A hazai forgalomba helyezéshez a járművek átalakítása, honosítása szükséges, azaz a magyar jelzések feltüntetése, lépcső-, fűtés- és világítás-átalakítás.
A hatósági vizsgálat után 2007 folyamán 27, úgynevezett vezérlő-kocsi is forgalomba áll. Ezek üzembe helyezése a személykocsikhoz képest további feladatokat jelent: alkalmassá kell tenni a hazai vonatbefolyásoló rendszerre, fel kell szerelni a megfelelő rádióval és a távvezérlési rendszerrel.
Egy-egy vasúti kocsi honosítási költsége előreláthatóan 8-12 millió forintba kerül. A projekt gazdaságosságát jelzi, hogy a MÁV használatában lévő személyvagonok felújítása a használt kocsik vételárának hatszorosába, míg a vezérlő-kocsik esetében akár négyszeresébe is kerülne.
A Flirtök helyén is futnak
A járművek elsősorban a Budapest-Székesfehérvár-Nagykanizsa, a Budapest-Pécs, illetve a Budapest-Kaposvár-Gyékényes vasútvonalon a standard távolsági forgalomban, továbbá a Flirt motorvonatok beérkezéséig a budapesti elővárosi forgalomban közlekednek. A tervek között szerepel a Budapest-Miskolc vasútvonal távolsági forgalmának kiszolgálása is ilyen járművekkel.