A szóvivő emlékeztetett arra, hogy a 2008. évi MÁV vasúti menetrend 2007. december 9-én lép hatályba.
A Népszabadság hétfői számában azt írta, hogy nincs menetrendje 2008-ra a vasútnak, a MÁV és a gazdasági tárca arról vitázik, melyikük jelölje ki, hol ne közlekedjenek a vonatok.
A napilap szerint a gazdasági tárca és a MÁV egymásnak dobálja a labdát, ám illetékeseik nem mernek javaslatot tenni arra, hogy a tavaly év végén 14 mellékvonal forgalmának leállításával megindult helyközi személyszállítási reform "hol szedje következő áldozatait".
A kormányzati oldal arra vár, hogy majd a vasút új személyszállító cége magára vállalja az újabb forgalomszüneteltetések következményeit. Az állami vasútnál viszont azt gondolják: illő lenne, ha a közszolgáltatások megrendelője, azaz a kormány eldöntené, milyen menetrendet finanszírozna.
A GKM a MÁV új menetrend-javaslatának kézhezvétele után, az ágazat többi résztvevőjével egyeztetve hangolja össze a közlekedési igényeket is figyelembe vevő vasúti és közúti menetrendeket. A tárca közlése szerint a MÁV az idén és jövőre is megkapja a szükséges költségvetési forrást fejlesztési terveinek megvalósításához. A kormány a MÁV hatékonyság-növekedéséből fakadó megtakarításából egyetlen fillért sem von el a vasút üzemeltetésből és fejlesztésből.