3p

A pénteki tárgyaláson sem közeledtek az álláspontok a MÁV és a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete (VDSZSZ) között. A megbeszélést március 7-én kilenc órakor folytatják Herczog László közvetítő bevonásával, addig a szakértő külön-külön egyeztet a felekkel. Az biztos, hogy március 9-ig nem lesz újabb sztrájk.

Az elégséges szolgáltatásokról sincs egyezség (MTI)

A VDSZSZ továbbra is nettó 250 ezer forint egyszeri kifizetését követeli a MÁV Cargo Zrt. privatizációs bevételéből a munkabeszüntetésekben érintett három társaság (MÁV Zrt., MÁV Start Zrt., MÁV Gépészeti Zrt.) munkavállalói számára (ez mintegy 35 ezer vasutast jelent), illetve változatlanul tíz százalék többlet-bérfejlesztést kér a megajánlott 6,9 százalék felett a kiszervezett MÁV-társaságok (MÁV Start Zrt., MÁV Trakció Zrt., MÁV Gépészet Zrt.) dolgozóinak.

Kiábrándult a VDSZSZ


A vasúttársaságnak továbbra is az az álláspontja, hogy a szakszervezet követelései alaptalanok, jogilag és gazdaságilag nem teljesíthetők. Bárány Balázs, a VDSZSZ alelnöke "lesújtónak és kiábrándítónak" nevezte a pénteki egyeztetést. Szerinte a szakszervezet több kompromisszumos ajánlatot is tett a helyzet rendezésére, ennek ellenére nem közeledtek az álláspontok. 

A még elégséges szolgáltatásról folytatott tárgyaláson a MÁV Start továbbra is fenntartja azt a javaslatát, hogy sztrájk idején minden vasútvonalon legalább két-két vonatpár közlekedjen naponta, illetve a budapesti elővárosi forgalomban a reggeli és esti időszakban az iskolába és munkába járás biztosított legyen. A VDSZSZ viszont csupán vonalanként egy-egy vonatpár, a budapesti elővárosban pedig húsz vonat közlekedéséhez járulna hozzá, adta hírül az MTI.

Március 9-ig nem lesz újabb sztrájk

A szakszervezet csütörtökön jelentette be, hogy március 9-ig, a népszavazásig nem tart újabb munkabeszüntetést, ezzel is kifejezve, hogy a február elsején meghirdetett sztrájk nem politikai célokat szolgál. Amennyiben viszont addig sem sikerül egyezségre jutni a munkáltatókkal, az akciót folytatják.

Mint ismert, a szakszervezet először február elsején hirdetett sztrájkot, amit aznap délben felfüggesztett, február negyedikén újrakezdett, február 7-én délben ismét megszakított, végül - többszöri halasztás után - február 25-én nulla órakor ismét újraindított, majd még ugyanaznap kilenc órakor felfüggesztett. Eközben folyamatosan zajlottak a tárgyalások, amelyek során február 15-től Herczog László, a Munkaügyi Közvetítői és Döntőbírói Szolgálat közvetítőjének segítségét is igénybe veszik.  

A legutóbbi, február 25-i munkabeszüntetésben a forgalmistáknak már csak 4,7 (éjjeli műszak), illetve 2,6 százaléka (nappali műszak) vett részt, ami lényegesen kevesebb a február eleji sztrájknapok 9-10 százalékos arányához képest. Ezzel párhuzamosan a közlekedő vonatok aránya is jelentősen nőtt: míg február 1-jén csak 20,5, addig február 25-én már 67 százalékuk (964 személyvonatból 648) járt a munkabeszüntetés idején a MÁV adatai szerint.

A fenti számok alapján a vasúttársaság a február 25-i sztrájkot sikertelennek ítélte. A VDSZSZ illetékese úgy fogalmazott, hogy országszerte változó intenzitással folyt az akció.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!