Ma délután mutatta be a sajtó képviselőinek a BKV az első hat kocsiból álló felújított metrószerelvényt, amely a fővárosi hármas vonalon fog futni. A korszerűsítésen átesett vonat garantált élettartama 30 év, és a tervek szerint az első szerelvény várhatóan 2017. márciusában állhat forgalomba.
A korszerűsítés keretein belül megtörtént a teljes jármű korrózió védelme, újrakábelezése, a részegységeket rezgésgátló, hőszigetelő, hangszigetelő bevonattal látták el. A vontatómotorok cseréje által lényegesen javult a jármű energiafelhasználása, a hajtásrendszer korszerűsítésével az elektronikus visszatáplálás is megvalósul, amely a járművek működését egyrészt energiatakarékosabbá teszi, másrészt a szerelvények üzemeltetésének környezeti terhelése a lehető legminimálisabb lesz, ígéri a BKV.
Az utastér valamennyi ablaka szilánkmentesen törő, biztonsági üvegből készült, a metrókocsikba automatikus tűzjelző és tűzoltó rendszer került beépítésre.
A felújított szerelvények késő tavasszal érkeztek meg Oroszországból
Légkondicionáló a szerelvényben nincs, de a BKV szerint a kiépített ventilátorok és légszállító elemek rendszere szűrt levegőt juttat az utastérbe, illetve folyamatos belső légmozgást biztosít.
Az utastéri ajtóműködtető rendszer teljes felújítása és korszerűsítése során a járművet korszerű és alacsony karbantartási igényű elektromos ajtóműködtetésű rendszerrel látták el. A kocsik közötti átjárók zárjai a járművezető által központilag távvezérelhetőek, illetve az utasok által a kocsikban elhelyezett vésznyitó nyomógombokkal is oldhatók. Ez lehetővé teszi a kocsik közötti átjutást és a szerelvények gyors és biztonságos elhagyását vészhelyzeti menekítés esetén.
A vezetőfülke modernizálásával a járművezetők munkakörülményei is jelentősen javulnak, továbbá korszerű kommunikációs rendszer és a jármű környezetének biztonságos megfigyelését szolgáló kamerarendszer beépítése is megtörtént.
A jármű teljesítette a Nemzeti Közlekedési Hatóság által kitűzött Hatósági Szemlét, 2016. szeptember 23.-án pedig sikeresen befejeződtek a prototípus szerelvény légrendszer, fékrendszer és fékútmérési típusvizsgálatai.
Ennek eredményeképpen - várhatóan pár napon belül - a szerelvény üzemszüneti időszakban, utasok nélkül, műterheléssel az M3-as vonalon folytatja majd a típusvizsgálatokat.
mfor.hu