3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A közlekedési vállalat tájékoztatója szerint az első felújított szerelvények 2017. máriusában állhatnak forgalomba.

Ma délután mutatta be a sajtó képviselőinek a BKV az első hat kocsiból álló felújított metrószerelvényt, amely a fővárosi hármas vonalon fog futni. A korszerűsítésen átesett vonat garantált élettartama 30 év, és a tervek szerint az első szerelvény várhatóan 2017. márciusában állhat forgalomba.
 
A korszerűsítés keretein belül megtörtént a teljes jármű korrózió védelme, újrakábelezése, a részegységeket rezgésgátló, hőszigetelő, hangszigetelő bevonattal látták el. A vontatómotorok cseréje által lényegesen javult a jármű energiafelhasználása, a hajtásrendszer korszerűsítésével az elektronikus visszatáplálás is megvalósul, amely a járművek működését egyrészt energiatakarékosabbá teszi, másrészt a szerelvények üzemeltetésének környezeti terhelése a lehető legminimálisabb lesz, ígéri a BKV.

Az utastér valamennyi ablaka szilánkmentesen törő, biztonsági üvegből készült, a metrókocsikba automatikus tűzjelző és tűzoltó rendszer került beépítésre.

A felújított szerelvények késő tavasszal érkeztek meg Oroszországból

Légkondicionáló a szerelvényben nincs, de a BKV szerint a kiépített ventilátorok és légszállító elemek rendszere szűrt levegőt juttat az utastérbe, illetve folyamatos belső légmozgást biztosít.
 
Az utastéri ajtóműködtető rendszer teljes felújítása és korszerűsítése során a járművet korszerű és alacsony karbantartási igényű elektromos ajtóműködtetésű rendszerrel látták el. A kocsik közötti átjárók zárjai a járművezető által központilag távvezérelhetőek, illetve az utasok által a kocsikban elhelyezett vésznyitó nyomógombokkal is oldhatók. Ez lehetővé teszi a kocsik közötti átjutást és a szerelvények gyors és biztonságos elhagyását vészhelyzeti menekítés esetén.

A vezetőfülke modernizálásával a járművezetők munkakörülményei is jelentősen javulnak, továbbá korszerű kommunikációs rendszer és a jármű környezetének biztonságos megfigyelését szolgáló kamerarendszer beépítése is megtörtént.

A jármű teljesítette a Nemzeti Közlekedési Hatóság által kitűzött Hatósági Szemlét, 2016. szeptember 23.-án pedig sikeresen befejeződtek a prototípus szerelvény légrendszer, fékrendszer és fékútmérési típusvizsgálatai.

Ennek eredményeképpen - várhatóan pár napon belül - a szerelvény üzemszüneti időszakban, utasok nélkül, műterheléssel az M3-as vonalon folytatja majd a típusvizsgálatokat.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!