2001. november 21. 11:00

A hangos, nyers és folyamatosan ismétlődő reklámok, a mennyiségi elérés jegyében zajló látványos "kólaháborúk" és "burgercsaták" kevéssé hatnak a női fogyasztókra.

Forrás: Világgazdaság

A hangos, nyers és folyamatosan ismétlődő reklámok, a mennyiségi elérés jegyében zajló látványos "kólaháborúk" és "burgercsaták" kevéssé hatnak a női fogyasztókra - állapítja meg az Éva-marketing címmel most magyarul is megjelent szakkönyv szerzője.

Faith Popcorn, az USA-ban BrainReserve néven tanácsadó céget működtető szerző úgy véli, a fériak és a nők különböző módon fogadják be az ismereteket: míg előbbiek figyelmét elsősorban a koncentrált információ ragadja meg, amelynek alapján gyorsabban döntenek, utóbbiak az összefüggések szélesebb köréből tájékozódnak, és döntésük lassabban születik meg. A szerző ennek jegyében szentel közel 300 oldalt a nemek közötti különbségre alapozott, számos - többnyire amerikai - példával illusztrált értékesítési technikáknak. Nos, akkor, amikor a napi fogyasztási cikkek 80 százalékát nők vásárolják (vagy legalábbis ilyen mértékben befolyásolják a vásárlást), a nők kíváncsiságára és kapcsolatigényére építkező eladási módszereket feltétlenül érdemes megismerni. Az Éva-marketing egyben szakszótárként is használható; aki végigolvassa, megismerkedhet a marketinges zsargon legújabb generációjának néhány - a humort sem nélkülöző - olyan divatos kifejezésével, mint a "figyelemmorzsa", a "technoizoláció" vagy éppenséggel az "ősközösség".