2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Mától másfél hétre Budapestre költözött a Seiko Corporation 23 azon csúcsvezetője, akik a világpiaci marketinget, kereskedelmet és nem utolsósorban a gyártmányfejlesztést irányítják. Az említett csúcsvezetők a világ több mint száz országából érkezett márkakereskedőinek mutatják be a januártól boltokba kerülő új modelleket, és emellett közösen elemzik az elmúlt és a második fél év teendőit - áll a Világgazdaság cikkében.

A felső középkategóriás japán cég egyre följebb pozicionálja magát. Amint Lichtenberger Attila, a Seiko magyarországi márkaképviseletének vezetője elmondta, néhány év múlva nem lesz - mai áron számítva - ötvenezer forintnál olcsóbb Seiko. Így az alsó árszegmensben a Lorus márkanéven forgalmazott órákat fogják kínálni, a húsz-ötvenezer forintos sávot a Pulsarnak tartják fenn, a felső vég pedig a Seiko Spring Drive márkáé lesz. Mindenesetre az elmúlt évben már a százezer forintnál többe kerülő Seiko órák adták a márka magyarországi forgalmának 44 százalékát.

A magyar piac anomáliáiról szólva a cégvezető ugyan nem erősítette meg, de nem is cáfolta a lap értesülését, hogy az órakereskedelemben erős a nem hivatalos, számla nélküli forgalom. Széles körből szerzett információik szerint a magyar kereskedők szeretnek számla nélkül vásárolni az importőröktől, és ha az nem hajlandó erre, máshoz fordulnak. Könnyen megtehetik, hiszen kevés a kizárólagos márkaimportőr Magyarországon. Van olyan svájci márka, amelyet három cég is importál. A világmárkák ugyanis nemigen törődnek egy olyan kis piaccal, mint Magyarország.

Az elmúlt évtizedben úgy indult fejlődésnek az órakereskedelem, hogy a vállalkozók fillérekért megvették Nyugaton az elfekvő készletet. Ez a hagyomány máig él: amíg 15 éve csak néhány cégecske dolgozott így, az uniós csatlakozás óta azonban nagyon sokan. A maradéktalanul tisztességes kereskedők dolgát az is nehezíti, hogy minden karácsony előtt egy külföldi cég nagy óravásárokat rendez a nagyobb városokban, ahol mondjuk egy harmincezer forint értékű órát hetvenezerre áraz, majd akciósként eladja 35-ért. Többnyire olyanokat, amiket a magyar importőrök nem hoznak be, így a vásárlónak - alkatrész híján - esélye sincs a javíttatásra - cikkez a Világgazdaság.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!