A felső középkategóriás japán cég egyre följebb pozicionálja magát. Amint Lichtenberger Attila, a Seiko magyarországi márkaképviseletének vezetője elmondta, néhány év múlva nem lesz - mai áron számítva - ötvenezer forintnál olcsóbb Seiko. Így az alsó árszegmensben a Lorus márkanéven forgalmazott órákat fogják kínálni, a húsz-ötvenezer forintos sávot a Pulsarnak tartják fenn, a felső vég pedig a Seiko Spring Drive márkáé lesz. Mindenesetre az elmúlt évben már a százezer forintnál többe kerülő Seiko órák adták a márka magyarországi forgalmának 44 százalékát.
A magyar piac anomáliáiról szólva a cégvezető ugyan nem erősítette meg, de nem is cáfolta a lap értesülését, hogy az órakereskedelemben erős a nem hivatalos, számla nélküli forgalom. Széles körből szerzett információik szerint a magyar kereskedők szeretnek számla nélkül vásárolni az importőröktől, és ha az nem hajlandó erre, máshoz fordulnak. Könnyen megtehetik, hiszen kevés a kizárólagos márkaimportőr Magyarországon. Van olyan svájci márka, amelyet három cég is importál. A világmárkák ugyanis nemigen törődnek egy olyan kis piaccal, mint Magyarország.
Az elmúlt évtizedben úgy indult fejlődésnek az órakereskedelem, hogy a vállalkozók fillérekért megvették Nyugaton az elfekvő készletet. Ez a hagyomány máig él: amíg 15 éve csak néhány cégecske dolgozott így, az uniós csatlakozás óta azonban nagyon sokan. A maradéktalanul tisztességes kereskedők dolgát az is nehezíti, hogy minden karácsony előtt egy külföldi cég nagy óravásárokat rendez a nagyobb városokban, ahol mondjuk egy harmincezer forint értékű órát hetvenezerre áraz, majd akciósként eladja 35-ért. Többnyire olyanokat, amiket a magyar importőrök nem hoznak be, így a vásárlónak - alkatrész híján - esélye sincs a javíttatásra - cikkez a Világgazdaság.