2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A Nivea és a Visa Európa két legkedveltebb márkája – ez derül ki a Readers Digest 15 országban, mintegy 25 ezer fő megkérdezésén alapuló felméréséből. A mobiltelefon, illetve a bőrápolás kategóriában a finn és a német márka minden országban az első helyen végzett (a Nivea ezenfelül a kozmetikumok között is begyűjtött öt első helyezést). A hitelkártyák népszerűségi versenyét tizennégy országban a Visa nyerte, az egyetlen kivétel Magyarország, ahol a válaszadók többsége a Mastercardra szavazott, írja a Világgazdaság.

A globalizáció erősödését jelzi, hogy a hazai márkák előnye egyre kevésbé szembetűnő. Kivételnek számít a németek kedvenc autója a Volkswagen, a cseh Skoda, a francia Renault. Magyarországon viszont a 2001-es első felmérés óta mindig az Opel nyer.

Magyarország kedvenc márkái között több is akad, amely eddig hibátlanul szerepelt. A Nokia, a Nivea (bőrápolás) és az Opel mellett saját kategóriájában minden alkalommal nyert az IBUSZ, az OTP, az Allianz Hungária, a Mol, az Algopyrin és az Ariel is. A kedvenc internetszolgáltatónak csak a neve változott: 2001-ben még Matávnetnek, majd Axelerónak, végül T-Online-nak hívták, és hasonló a helyzet a személyi számítógépek kategóriájában is, ahol hat éven át az IBM nyert, az idén viszont a Lenovo lett az első.

A vásárlást befolyásoló tényezők tekintetében az összes megkérdezettetnél a minőség valamivel előrébb végzett a személyes tapasztalatnál. Magyarországon a helyzet fordított: nálunk a személyes tapasztalat az első (84 százalék), ezt a minőség (77) és a vásárlókkal ápolt jó kapcsolat (74) követi.

A Readers Digest arra is kíváncsi volt, hogy mekkora bizalom övezi az egyes foglalkozásokat. Kiderült például, hogy míg az európaiak 29 százaléka meglehetősen/erősen megbízik az újságírókban, Magyarországon ez az arány mindössze 19 százalék. A nyilvánosság hazai napszámosai azzal vigasztalódhatnak, hogy a focisták és a politikusok náluk is rosszabbul szerepeltek: előbbiek tizenöt, az utóbbiak pedig hatszázalékos bizalmat "vívtak ki" maguknak, olvasható a Világgazdaságban.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!