A globalizáció erősödését jelzi, hogy a hazai márkák előnye egyre kevésbé szembetűnő. Kivételnek számít a németek kedvenc autója a Volkswagen, a cseh Skoda, a francia Renault. Magyarországon viszont a 2001-es első felmérés óta mindig az Opel nyer.
Magyarország kedvenc márkái között több is akad, amely eddig hibátlanul szerepelt. A Nokia, a Nivea (bőrápolás) és az Opel mellett saját kategóriájában minden alkalommal nyert az IBUSZ, az OTP, az Allianz Hungária, a Mol, az Algopyrin és az Ariel is. A kedvenc internetszolgáltatónak csak a neve változott: 2001-ben még Matávnetnek, majd Axelerónak, végül T-Online-nak hívták, és hasonló a helyzet a személyi számítógépek kategóriájában is, ahol hat éven át az IBM nyert, az idén viszont a Lenovo lett az első.
A vásárlást befolyásoló tényezők tekintetében az összes megkérdezettetnél a minőség valamivel előrébb végzett a személyes tapasztalatnál. Magyarországon a helyzet fordított: nálunk a személyes tapasztalat az első (84 százalék), ezt a minőség (77) és a vásárlókkal ápolt jó kapcsolat (74) követi.
A Readers Digest arra is kíváncsi volt, hogy mekkora bizalom övezi az egyes foglalkozásokat. Kiderült például, hogy míg az európaiak 29 százaléka meglehetősen/erősen megbízik az újságírókban, Magyarországon ez az arány mindössze 19 százalék. A nyilvánosság hazai napszámosai azzal vigasztalódhatnak, hogy a focisták és a politikusok náluk is rosszabbul szerepeltek: előbbiek tizenöt, az utóbbiak pedig hatszázalékos bizalmat "vívtak ki" maguknak, olvasható a Világgazdaságban.