3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Várhatóan ősszel fogadják el az Európai Unióban azt az irányelvet, amely a termékelhelyezést legalizálja. Bár a változást örömmel fogadja az ügynökségi, a televíziós és a hirdetői oldal, utóbbi még egyáltalán nem számol e reklámozási lehetőséggel. Mfor.hu tudósítás.

Életszerű helyzet Mfor.hu-montázs

Az ORTT testületének még nincs kialakult álláspontja azzal az új, televíziózást érintő irányelvvel kapcsolatban, amely a termékelhelyezés témakörét is érinti és 2007 őszén fogadják el, tudtuk meg Szilvási Beatrixtól, az ORTT osztályvezetőjétől.

A végrehajtásra 2009-ben kerülne sor. Hogy Magyarország mikor venné át, azt még megsaccolni sem tudta a szakértő. Az sem biztos ugyanis, hogy két év múlva a testület ilyen formájában létezni fog, s ha igen, hozzájuk tartozik-e majd a kérdés.

Mindezek ellenére a TV2 bizakodó, s Várdy Zoltán kereskedelmi igazgató örülne, ha minél előbb tisztázódna a kérdés. Az igazgató szeretné azt hinni, hogy a termékelhelyezés legalizálásával nem a hirdetők marketingbüdzséjének elaprózódására kerül majd sor, hanem új lehetőség nyílik a reklámozásra.

Konkrét összeg nem hangzott el azzal kapcsolatban, mennyivel növelné a tévé bevételét a reklámozási forma. Az azonban ismert, hogy a non-szpot típusú bevételek aránya a korábbi hét százalékról már 13 százalékra emelkedett.

Nem lesz reklámözön

A vezető attól sem tart, hogy a saját készítésű alkotások megerőszakolásával kellene számolni. Ugyan sokak előtt felrémlik a Família Kft. vagy a Kisváros című sorozatok reklámdömpingje, Várdy szerint erre nem fog sor kerülni. "Elfelejtjük, hogy a mozifilmeknél jelenleg is elfogadott a termékelhelyezés" - érvelt lapunknak a vezető.

A TV2 termékelhelyezésbe vetett optimizmusát az RTL Klub reklámidejét értékesítő R-time ügyvezető igazgató-helyettese, Vidus Gabriella nem osztotta. A Marketing és Médiának a szakértő úgy nyilatkozott, nem fog pluszbevételt hozni a csatornáknak a product placement.

A hirdetői és a reklámügynökségi oldal viszont új lehetőségeket lát benne, s a korlátok kiszélesedéseként élné meg a változást. Sokkal jobban elérhető ugyanis a célcsoport, a termék pedig csak a leginkább megfelelő környezetben jelenne meg. A reklámozó pedig ellentétest hatást ér el, ha esetleg túlzásba vinné a termékelhelyezést, mivel a fogyasztó bojkottálhatja a márkát. Erre számos technikai vívmány (blogok, fórumok, YouTube stb.) biztosít számára lehetőséget.

A hirdetők kivárnak

A bizakodás ellenére Hajnal Gábor, a LOréal marketing igazgatója jelenleg egyetlen műsort sem tudott kérdésünkre megemlíteni, ahol holnaptól élne a vállalat a termékelhelyezés adta lehetőségekkel, amennyiben a bevezetésre hazánk is áldását adná.

Így az sem meglepő, hogy a közeljövőben a marketing költségvetésből erre nem különít el összeget a vállalat, noha a TV2 és az ORTT munkatársaival folytatott beszélgetés során öt százalékra tette azt az arányt, amelyet a cég elvileg ilyen típusú reklámra fordítana.

Noha a bevezetésre még várni kell, valószínűleg hazánk és az EU is a kisebb ellenállás felé fog elmenni. Ahogy Bertrand Cazes, az Európai Televíziós és Rádiós Saleshouse-ok Szövetségének (EGTA) szabályozás és közügyek részlegvezetője elmondta, kevés tagállam van, amely ellenezné a bevezetést.

Németország egyértelműen ellene foglalt állást, Dánia és még néhány ország hezitál, de ilyen szituációban a képviselő szerint Magyarország is be fogja adni a derekát.

Istvánko Viktória

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!